معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه به طرح های دانشگاهی استان‌های مرزی، نگاه ویژه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 09 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسین شفیعی، معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهارداشت: در حوزه عمرانی تلاش ما بر این است که ضرایب اعتباری را به گونه‌ای درنظر گیریم که منجر به خدمتگزاری بهتر در دانشگاه‌های مرزی و محروم شود.

وی تصریح کرد:در راستای پاسخگویی به نیاز دانشجویان متأهل و طرح جوانی جمعیت در بودجه امسال، هفت هزار میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی لحاظ شده است.

به گفته وی این حجم از اعتبار معادل ۴۰ درصد کل اعتبارات عمرانی دانشگاه هاست.

معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یکی از رویکرد‌های وزارت علوم در طرح جوانی جمعیت احداث خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی است.

شفیعی ادامه داد: چنانچه دانشگاهی بتواند نیمی از این هزینه‌ها را از محل مشارکت خیران و سایر منابع تأمین کند، مابقی هزینه آن را برعهده می‌گیریم.

وی با اشاره به در حال احداث بودن سه خوابگاه دانشجویی متأهلین در دانشگاه بیرجند از محل کمک‌های خیرین گفت: با توجه به مشارکت خیرین، در تکمیل این پروژه‌ها مساعدت لازم را خواهیم داشت.

معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند ۳۷ پروژه در دستورکار است که از این تعداد پنج پروژه عمرانی است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به دانشگاه‌های نقاط مرزی به دلیل تثبیت جمعیت و اثر گذاری که در حل مشکلات جامعه دارند، ویژه است.

شفیعی با تأکید بر اینکه در زمینه مدیریت فضای سبز دانشگاه بیرجند و تکمیل تصفیه خانه هم به دلیل اهمیت موضوع کمک‌های لازم را خواهیم داشت، تصریح کرد: با اجرای این طرح روزانه هزار و ۲۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز امکان بازیابی آب وجود دارد.

به گفته وی تلاش ما بر این است که با حمایت مالی به گونه‌ای کمک کنیم که پروژه‌های دانشگاه بیرجند با شتاب بیشتر به شرایط استانداردتر و در شأن شهر بیرجند برسد.

وی با ذکر این نکته که از محل صندوق توسعه ملی رقم قابل توجهی به تجهیز دانشگاه‌های کشور تزریق شده، بیان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها به صورت صددر درصد و کامل محقق می‌شود، اما سیکل اداری دارد که باید طی شود.

ویژه دیده شدن خراسان جنوبی در تأمین اعتبار خوابگاه‌های دانشجویی

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به بازدید‌های مختلف خود از دانشگاه‌های استان به خصوص دانشگاه بیرجند و صنعتی، اظهار کرد: یکی از مشکلات این دانشگاه‌ها موضوع کمبود خوابگاه است.

وی بیان کرد: این دانشگاه‌ها مشکلات دیگری از جمله فضای سبز، محوطه سازی و تکمیل سالن ورزشی دارند و نیازمند توجه ویژه هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر یکی از مطالبات جدی دانشجویان و هیئت رئیسه بحث ساخت و تکمیل خوابگاه‌های دانشجویی است.

قناعت متذکر شد: در فصل جدید اعتبارات، سازمان برنامه و بودجه کشور، خراسان‌جنوبی را ویژه ببیند و رقم اعتباری قابل توجهی برای احداث و تکمیل خوابگاه‌های استان اختصاص دهد.

وی اظهار کرد: از آنجایی که ما نمی‌توانیم از محل اعتبارات استانی برای تکمیل طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها اختصاص دهیم از محل سفر‌های رئیس جمهور اعتباراتی در نظر گرفته شده که پیگیری لازم برای تخصیص این اعتبارات را خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دانشگاه بیرجند از دانشگاه‌های با قدمت در شرق کشور است و تاکنون اقدامات و طرح‌های خوبی در دانشگاه اجرا شده، اما شأن این دانشگاه و دانشجویان بیشتر از این است.

قناعت با ذکر این نکته که خراسان جنوبی از ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برد، بیان کرد: باید استان‌های مرزی، محروم و کم برخوردار در تخصیص اعتبارات ویژه دیده شوند تا بخشی از مشکلات آن‌ها حل شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار