معاون امور اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اولین کنفرانس بین المللی کوهستان پایدار و سومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند در سالن بصیرت دانشگاه محقق برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ 11 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، تقی اکبری ظهر امروز در اولین کنفرانس بین المللی کوهستان پایدار و سومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با ۴۲ هکتار فضای سبز جز دانشگاه‌های سبز در کشور محسوب می‌شود و برگزاری چنین کنفرانس‌هایی نیز مناسب این دانشگاه است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در حکمرانی محیط زیست، افزود: موضوعی که امروز دغدغه آن را داریم، تولید ۲/۵ برابر جهان پسماند است و این به سبک زندگی ما برمی‌گردد.

معاون امور اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در حوزه پسماند مواد غذایی ۵۰ درصد درآمد نفتی ما است و اگر مدیریت پسماند به خوبی صورت بگیرد می‌تواند درآمد خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه آموزش و تولید محتوا در این زمینه موثر است، اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته بحث آموزش در موضوع محیط زیست ۶۰ درصد است در صورتی‌که در ایران تنها ۲۱ درصد از محتوای درسی را به محیط زیست اختصاص دادند.

راه نجات دیدگاه حکمرانی محیط زیست، آموزش است

وی با بیان اینکه راه نجات دیدگاه حکمرانی محیط زیست، آموزش است، افزود: آموزش می‌تواند ما را این مشکل نجات دهد و دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه تفکیک پسماند با قرار دادن سطل‌های جداگانه رتبه خوبی را در بین دانشگاه‌های کشور اختصاص دهد.

ارسال بیش از ۵۰۰ مقاله به کنفرانس

علیرضا قنبری، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این کنفرانس گفت: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی پایه گذار چهار کنفرانس است و مجموعه برگزاری این کنفرانس‌ها بررسی ۲ مورد خیلی مهم است که دغدغه جوامع بشری را در تامین مواد غذایی و محیط زیست پوشش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: حجم و آمار پسماند‌ها در در کشور ما کم نیست و این آمار بسته به نوع محصولات کشاورزی از ۵ درصد تا ۴۰ درصد متنوع است.

قنبری افزود: بحث بازیافت انواع پسماند‌ها در کشور‌های توسعه یافته بسیار اهمیت دارد، ولی متاسفانه در کشور ما اهمیت چندانی به این موضوع داده نشده است و باید اندوخته‌های علمی را برای تولید سالم‌تر و با کیفیت‌تر به‌کار بگیریم.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به مقالات ارسال شده به این کنفرانس گفت: تعداد مقالات ارسال شده به سومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند ۳۱۱ مقاله است که حدود ۲۹۲ مقاله پذیرفته شد و در نهایت ۲۰۴ مقاله نهایی شده است.

قنبری در پایان افزود: تعداد مقالات ارسال شده به اولین کنفرانس بین‌المللی کوهستان پایدار ۱۹۶ مقاله بود که ۱۸۳ مقاله پذیرفته شد و تعداد ۱۱۳ مقاله برای این کنفرانس قطعی شده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار