مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد مردمی‌سازی به‌طور جدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 12 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، هادی عابدی، مدیرکل امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش عصر امروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد مردمی‌سازی به‌طور جدی در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: توسعه اهداف و اقدامات آموزش و پرورش، نظارت مردم و مردمی‌سازی و تسهیل فعالیت‌های آموزش و پرورش و بهره‌گیری از تمام منابع از اهداف قانون شورا‌ها است.

مدیرکل امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش با دارا بودن بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون پرسنل مستقیم به مساعدت در اجرای تمام و کمال قوانین نیاز دارد.

عابدی اضافه کرد: حضور پررنگ مردم در زمینه پیشبرد اهداف و امور آموزش و پرورش در قانون مرتبط با این شورا دیده شده است.

وی بیان کرد: در استان سمنان بالغ‌بر ۴۰ هنرستان جوار مصوب شده که تاکنون ۲۰ هنرستان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت: سمنان یکی از استان‌های کشور است که شورای آموزش و پرورش با مدیریت استاندار سمنان بسیار خوب، فعال و با جدیت برگزار شد.

عابدی تصریح کرد: استان سمنان تاکنون در زمینه فعالیت شورای آموزش و پرورش و مباحث مرتبط با این اداره کل جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش را می‌توان محور گسترش آموزش‌های مهارت‌محور در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: استاندار سمنان به‌صورت جهادی پای کار شورای آموزش و پرورش است.

مدیرکل امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش افزود: اداره امور شورا‌های آموزش و پرورش در وزارتخانه، وظیفه دبیرخانه شورا‌های آموزش و پرورش استان‌ها را برعهده دارد که در ۳۲ شهرستان و ۶۸۴ منطقه برگزار می‌شود.

عابدی با اشاره به تصویب ماده یک قانون شورا‌های آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲، بر چهار هدف تحقق مشارکت، نظارت مردم، مردمی‌سازی و تسهیل فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش با استفاده از این قانون مترقی و بهره‌گیری از کلیه امکانات استان برای امور آموزشی و پرورشی تأکید کرد.

وی شورای آموزش و پرورش را بازوی اصلی اجرای قانون شوراها، عنوان و تأکید کرد: این شورا به‌عنوان حلقه اتصال بین دولت و ملت، قرارگاه اصلی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است و باید زمینه و رشد و نقش‌آفرینی مردم، خیران و نهاد‌های انقلابی و مذهبی را در آموزش و پرورش استان‌ها فراهم سازد.

مدیرکل شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، مشارکت و مردمی‌سازی است و در این راستا، پررنگ کردن حضور مردم در مدارس و مدیریت آن با هدف کمک به آموزش و پرورش در حال اجرا است.

عابدی ادامه داد: نماز جمعه به‌واسطه فرصت مغتنم برای پاسخگویی به دغدغه‌های مردم در واقع خاستگاه مطالبه مردم است که باید آن را جدی بگیریم و فضا‌های آموزشی را نیز در شهرک‌های جدیدالتأسیس پیش‌بینی کنیم.

وی افزود: اگر توانستیم مصوبات شورای آموزش و پرورش را به سمتی برده باشیم که معلمان و دانش‌آموزان توانمند شوند، موفق عمل کرده‌ایم.

مدیرکل شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش حداقل ماهی یک بار به‌صورت مستمر با دعوت از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده اولیا و مربیان، دانش‌آموزان منتخب از تشکل‌ها و انجمن‌ها و بسیج دانش‌آموزی، مجمع خیران و پیشکسوتان فرهنگی برگزار شود.

عابدی همچنین پیشنهاد داد که دوره‌های توانمندسازی و آموزشی ویژه اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مختلف برگزار شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار