معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی از اختصاص هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ 13 December 2023

به  گزارش تابناک مرکزی،محمد زاهدی در این باره گفت:یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال منابع مالی خط اعتباری و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات طرح جهش تولید به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان مرکزی اختصاص یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد از مجموع منابع مالی اختصاص یافته به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان مرکزی تاکنون به دلیل برخی مشکلات بانکی جذب شده و تلاش است تا باقیمانده منابع نیز در مدت باقی مانده از سال جذب شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با جذب این اعتبارات انواع دنباله بندها به بخش کشاورزی این استان افزوده شده‌است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد و این استان به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست را داراست.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار