تأمین تجهیزات کارگاه صنایع غذایی در شهمیرزاد، راه‌اندازی مرکز غربالگری و تشخیص سرطان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت نیرو و ... از خبرهای کوتاه امروز در استان سمنان است.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 13 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، تأمین تجهیزات کارگاه صنایع غذایی در شهمیرزاد، راه‌اندازی مرکز غربالگری و تشخیص سرطان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت نیرو و ... از مهم‌ترین خبر‌های کوتاه استان است.

راه‌اندازی مرکز غربالگری و تشخیص سرطان

علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از راه‌اندازی مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌های مربوط به زنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در استان نام برد.

وی افزود: مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی این مرکز با تلاش و پیگیری‌های استاندار سمنان و جهاد دانشگاهی استان انجام و تجهیزات آن توسط جهاد دانشگاهی کشور خریده شده است.

منصفی‌راد با بیان اینکه تعهد استان در این بخش تأمین فضاست، گفت: استاندار سمنان دستور‌هایی برای تأمین فضا با هدف راه‌اندازی این مرکز داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: اگر امروز فضای موردنیاز تحویل جهاد دانشگاهی شود، این مرکز در مدت ۲ تا سه هفته در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی از سمنان به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با سرطان‌های مربوط به زنان نام برد و اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که در استان فضای مازاد دارند، در این بخش با جهاد دانشگاهی استان همکاری کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: استاندار سمنان پیگیر راه‌اندازی این مرکز است و دستور‌هایی در این بخش صادر کرده و امیدواریم هرچه زودتر این فضا در اختیار جهاد دانشگاهی استان قرار گیرد؛ چون تأمین نشدن فضا، فرصت‌سوزی است.

منصفی‌راد با بیان اینکه این مرکز تاکنون فقط در سه استان کشور ایجاد شده است، اضافه کرد: در صورت راه‌اندازی این مرکز، سمنان چهارمین استان خواهد بود که این مرکز تخصصی را در اختیار دارد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت نیرو

در راستای اقدامات مدیریت مصرف بهینه برق و ارتقای فرهنگ و سبک زندگی سازگار با اقلیم، مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با امور زنان و خانواده وزارت کشور منعقد کرد.

این تفاهم‌نامه به‌منظور ارتقای سطح همکاری‌ها، تبادل و هم‌افزایی علمی، عملیاتی و اجرایی برای بهره‌گیری بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای اهداف مشترک مدیریت مصرف بهینه برق، ارتقای فرهنگ و اصلاح سبک زندگی سازگار با اقلیم و ترویج الگوی صحیح مصرف برق با بهره‌مندی از ظرفیت بانوان و خانواده منعقد شده است.

این تفاهم‌نامه بین دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور و دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو تنظیم شده است.

از اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به جریان سازی و ترویج فرهنگ بهینه‌سازی مصرف برق در جامعه با محوریت بانوان و خانواده و همچنین تبیین وظایف فردی، خانوادگی و اجتماعی بانوان در مدیریت و پایدارسازی منابع اشاره کرد.

تولید محتوای آموزشی مناسب برای مخاطبان طرح (بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، عموم بانوان و خانواده‌ها)، تأمین مدرس مجرب برای حضور در برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی، پشتیبانی اجرایی طرح (همکاری در برگزاری برنامه‌ها، جشنواره‌ها، تأمین جوایز و ..) و هماهنگی با دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در زمینه امور استانی ازجمله تعهدات دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو است.

برگزاری کارگاه آموزشی گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی

کارگاه آموزشی گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی در دانشگاه سمنان برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با بیان تجربیات علمی و تجربی کارشناسان و باهدف افزایش سطح دانسته‌های دانشجویان برگزار شد.

برای شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی، گواهی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صادر می‌شود.

این کارگاه با حضور محسن قاسمی کارشناس باستان‌شناسی، باقر صفرزاده فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان و محمدحسین افرادی کارشناس یگان حفاظت و گردشگری، عبدالمحمد کاشیان رئیس دانشکده گردشگری و اساتید این دانشکده در سالن جلسات دانشکده گردشگری واقع در دانشگاه سمنان برگزار شد.

تأمین تجهیزات کارگاه صنایع غذایی در شهمیرزاد

محمود فیض، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌منظور بررسی مشکلات و نیاز‌های آموزشی، از کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خیرساز شهمیرزاد بازدید و با مهارت‌آموزان و مربیان شهمیرزادی دیدار و گفتگو کرد.

وی به همراه سحر قهرمان‌فرد، معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل، علیرضا ذوالفقاریان رئیس مرکز برادران و سرپرست مرکز خواهران مهدی‌شهر و شهمیرزاد و معصومه معروفی معاون مرکز از کارگاه‌های فناوری مد و صنایع غذایی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خیرساز شهمیرزاد بازدید کرد و ضمن گفتگو با مربیان و مهارت‌آموزان، به بررسی مسائل و مشکلات آنان پرداخت.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این بازدید دستور تأمین تجهیزات موردنیاز حرفه کافی‌شاپ و نیز تهیه اقلام مصرفی موردنیاز این حرفه را صادر کرد.

مرکز خیرساز شهمیرزاد توسط مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین (ع) ساخته شده است و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تجهیز این مرکز، آموزش‌های مهارتی موردنیاز منطقه را در آن ارائه می‌دهد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار