وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله نوری همدانی گفت: امسال برای رفع کمبود معلم دولت در اقدامی کم سابقه ۷۰ هزار معلم استخدام کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 14 December 2023

به گزارش تابناک قم، مرادرضا صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امسال آموزش و پرورش با ۲۰۰ هزار کمبود معلم روبه رو بود گفت: امسال برای رفع کمبود معلم در اقدامی کم سابقه ۷۰ هزار معلم استخدام شدند که ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد جهادی،  هزار و ۳۰۰ نفر مربی قرآن، ۳ هزار نفر طلبه هستند.

وی افزود: با همکاری حوزه علمیه حضور ۲۵ هزار نفر طلبه با هدف توجه به ابعاد اعتقادی و فرهنگی دانش آموزان استخدام شده اند که این امر می‌توانند زمینه‌های اعتقادی دانش آموزان را تقویت نمایند.

صحرایی تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: امسال با تقویت دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان جذب این دانشگاه شدند تا به مرور زمان و افزایش تربیت معلم در این دانشگاه کمبود معلم در کشور رفع شود.

صحرایی با تاکید بر اینکه دولت بر ورودی دانشگاه از طریق امتحانات نهایی تاکید دارد گفت: مبنای اصلی پذیرش در دانشگاه‌های پر طرفدار از طریق امتحانات نهایی سه سال متوسطه خواهد بود و با این رویه دولت توانست فشار و استرس کنکور را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در گذشته دانش آموزان مناطق محروم کمتر امکان حضور در دانشگاه‌های پر طرفدار و برتر را پیدا می‌کردند که با اجرایی شدن طرح معدل دبیرستان برای ورود به دانشگاه امسال شاهد حضور بیشتر دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های پر تقاضا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش توجه به بعد معنوی در بین دانش آموزان را از دیگر برنامه‌های ترییتی وزارتخانه دانست و گفت: امسال ۵ هزار دانش آموز مناطق محروم به عنوان زیارت اولی توانستند به زیارت حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها در قم مشرف شوند.

صحرایی مهارت آموزی را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: امسال ۲۰۰ رشته هنرستانی ایجاد شده است و این رشته‌ها بر اساس نیاز‌های مناطق و استان‌های کشور طراحی و اجرایی شده است.

وزیر آموزش و پرورش به آسیب پذیری دانش آموزان در دوران کرونا و استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: دانش آموزان در معرض آسیب‌های بسیاری هستند و با ایجاد سامانه‌هایی با محوریت مسجد، مدرسه و خانه قصد داریم این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه داریم در پنج ضلع بحث‌های تربیتی را در مدارس پیش ببریم گفت: امید، ایمان، خودباوری، نشاط و هویت از عناوین و اهدافی است که در بعد تربیتی و پرورشی در مدارس اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور در ۴۷ هزار مدرسه بزرگ کشور نماز جماعت اقامه می‌شود، گفت: در سایر مدارس به دلیل کوچک بودن یا کمی تعداد دانش آموزان و کمبود امام جماعت نماز جماعت اقامه نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص شرایط دولت در زمان آغاز کار گفت: این دولت کار را در زمانی شروع کرد که همه می‌گفتند کار کشور تمام شده است و دولت زمین سوخته تحویل گرفته است، اما با تمام مشکلات توانست کشور را مدیریت نماید.

وی ادامه داد: بودجه کشور از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ سالی ۲۵ درصد افزایش می‌یافت، اما در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد بودجه کشور افزایش یافت که این افزایش بی سابقه هزینه‌های زیادی را در ابتدای کار به دولت تحمیل کرد.

صحرایی افزود: اوضاع دولت مطلوب است و با افزایش فعالیت اقتصادی و رشد صادرات نفت به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه توانسته بر مشکلات فائق آید و آمار‌های اقتصادی کشور را نسبت به دو سال قبل بهبود دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار