مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از تأمین 500 تن انواع نهاده‌های کشاورزی در دامغان خبر داد و گفت: کشت پاییزه غلات در این شهرستان تا نیمه دی‌ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 15 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، علی‌اصغر امامیون، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اظهار کرد: در سال زراعی جاری و در راستای سیاست‌های تولید محصولات اساسی و راهبردی، کشت پاییزه غلات در شهرستان دامغان از اوایل مهرماه در مناطق مختلف آغاز شده است و برحسب سوابق کشت تا نیمه اول دی‌ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: امسال یک هزار و ۴۷۰ هکتار گندم در مناطق مختلف کشت شده که در حدود ۸۰ هکتار آن با سیستم میکرو (تیب) آبیاری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: عمده کشت گندم در مناطق حومه و رودبار صورت گرفته که در این زمینه ۱۰۵ تن انواع بذر گواهی‌شده سیوند و پیشگام بین بهره‌برداران توزیع شده است.

امامیون خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های تولید محصولات راهبردی در سال زراعی جاری، ۷۵۰ هکتار جو نیز کشت شده که ۲۰ تن جو رقم گوهران در شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: با هدف تأمین بخشی از بذر سال آتی، ۱۰۰ هکتار از اراضی مناطق امیرآباد، حومه، فرات و دامن‌کوه به کشت بذر مادری گندم و ۱۰ هکتار نیز در منطقه امیرآباد به کشت جو اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: تأمین ۵۰۰ تن نهاده‌های کشاورزی، توزیع انواع کود‌های شیمیایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف انتقال دانش و تکنولوژی به زارعان، تهیه و ارسال دستورالعمل‌های تغذیه غلات و کنترل آفات و بیماری‌ها برخی از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان دامغان است.

امامیون اضافه کرد: توزیع ۳۰ لیتر از سموم موردنیاز برای ضدعفونی بذور خودمصرفی گندم در منطقه رودبار، تأمین ۷۰۰ هزار لیتر سوخت، اجرای کشاورزی قراردادی و تسهیلات جبرای خرید ادوات به ارزش ۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام‌شده از سوی این مدیریت است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار