مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۲ شکارچی متخلف که اقدام به کشتن یک راس کل وحشی بالغ کرده بودند، به دستور دادستانی مهران بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 16 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا محمدی  اظهار کرد: این شکارچی ها با حضور در منطقه حفاظت شده کولگ مهران اقدام به شکار یک راس کل وحشی کرده بودند.

وی افزود: این شکارچی‌ها عصر امروز با همکاری محیط بانان و نیروهای مرزبانی مستقر در شهرستان مهران شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان مهران شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: دادستان مهران برای این ۲ نفر علاوه بر پرداخت خسارت ضرر و زیان مالی، قرار بازداشت نیز صادر کرد.

محمدی ادامه داد: ضرر و زیان وارده به حیات وحش در پی شکار این کل وحشی ۲۵۰ میلیون ریال است که شکارچی‌های متخلف محکوم به پرداخت آن شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: هرچند منطقه کولگ دارای وسعت زیاد و اقلیم تپه ماهوری است اما با افزایش تیم‌های گشت و کنترل محیطبانی، مشارکت نیروهای مرزبانی، گزارش‌های مردمی و همکاری دادستانی و دستگاه قضایی شهرستان مهران، کولگ برای شکارچیان ناامن شده است.

وی از عموم مردم اعم از جوامع محلی کشاورزان، دامداران و عشایر و گردشگران طبیعت خواست باتوجه به اینکه حیات وحش در ماه‌های حساس جفت‌گیری و آبستنی هستند، از ورود به زیستگاه‌های وحوش و ایجاد استرس برای حیوانات خودداری کنند.

محمدی تاکید کرد: حفاظت از حیات وحش و زیستگاه‌ها باتوجه به گستره وسیع این مناطق تنها با مشارکت مردم و دوستداران محیط زیست امکان پذیر است./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار