سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان تشریح کرد
تابناک هرمزگان- خواجه یی، از اقامه عزای فاطمه در یکهزار و 63 کانون فرهنگی هنری مساجد و 55 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان هرمزگان خبر داد و گفت: کانون های مساجد این استان در سوگ شهادت حضرت فاطمه(س) برنامه های متنوعی را تدارک دیده اند.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ 14 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//  اسلام خواجه یی اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در راستای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) و گرامیداشت این ایام، برنامه ‌های متنوعی را تدارک دیده و تلاش می‌کنند به همت بچه‌های مسجد در ترویج گوشه‌ای از فرهنگ و سبک و سیاق زندگی فاطمی نقش‌آفرین باشند.
وی با بیان اینکه بهره گیری از ابزار جذاب هنری برای تبیین سبک و سیره زندگانی حضرت فاطمه(س) محور برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان است، افزود: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد نهادینه سازی فرهنگ فاطمی و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی این فرهنگ در جامعه برگزار می شود.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ادامه به تشریح برنامه های کانون های مساجد به مناسبت ایام فاطمیه پرداخت و گفت: برگزاری همایش های بانوان فاطمی و برپایی مجالس روضه با دعوت از کارشناسان مجرب دینی مذهبی، سیاه پوش کردن کوچه ها و معابر، سردرب مساجد و کانون ها از شاخص ترین برنامه هاست.
وی از اجرای سرود خیابانی و نمایش های آیینی مذهبی به عنوان مهمترین برنامه کانون ها در ایام شهادت حضرت زهرا(س) با هدف شناساندن سبک زندگی فاطمی یاد کرد و افزود: دایر کردن نمایشگاه های بنای نمادین خانه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(ع)، کوچه بنی هاشم، درب سوخته و به تصویر کشیدن بیت الاحزان از دیگر برنامه هاست.
خواجه یی، برپایی نمایشگاه کتاب فاطمی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع فاطمیه و برگزاری مسابقه نقاشی به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با سبک زندگی فاطمی را از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ویژه این ایام ذکر کرد.
وی اضافه کرد: بازنشر احادیث مرتبط با حضرت فاطمه(س) در بستر فضای مجازی، تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی و ذبح گاو و گوسفند و توزیع گوشت بین نیازمندان و ایتام بخش دیگری از برنامه های کانون ها در ایام فاطمیه است.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: طرح تلاوت نور، برپایی ایستگاه های صلواتی و اجرای طرح شنبه های با کتاب با موضوع معرفی کتاب های مرتبط با سیره و زندگی حضرت فاطمه(س) از دیگر برنامه هاست.
وی از اجرای طرح سه شنبه های تکریم با هدف قدردانی از مادران شهدا در ایام فاطمیه، دیدار با مادران سادات عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و طراحی و چاپ و توزیع بروشور سیره حضرت فاطمه(س) بین نمازگزاران به عنوان بخشی دیگر از برنامه های ایام فاطمیه نام برد.

انتهای پیام//

برچسب ها: کانون مساجد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار