مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به تخصیص دو کاروان برای اعزام کرمانشاهی‌ها به عمره مفرده، از پیگیری برای افزایش سهمیه این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 16 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سعید کریمی‌خو امروز (شنبه، ۲۵ آذر ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز سفرهای عمره بعد از وقفه ۹ ساله، گفت: دو کاروان برای اعزام زائران عمره - یکی برای حجاج اهل سنت و دیگری برای حجاج شیعه - به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است. ظرفیت این کاروان‌ها ۱۴۲ و ۹۴ نفر است. تاریخ اعزام کاروان اهل سنت استان، ۱۵ دی ماه و تاریخ اعزام کاروان اهل تشیع ۱۸ بهمن خواهد بود.

او ادامه داد: با توجه به استقبالی که دارندگان فیش‌های عمره مفرده در استان کرمانشاه برای ثبت نام داشته‌اند، در تلاش برای اضافه کردن کاروان جدید برای اعزام حجاج بیشتری هستیم.

کریمی‌خو اظهار کرد: اکنون بین ۳۰ تا ۳۵ هزار فیش سپرده‌گذاری عمره در استان کرمانشاه وجود دارد که البته با توجه به نقل و انتقالات و جابه‌جایی‌های انجام‌شده با دیگر استان‌ها، این عدد اندکی ممکن است تغییر کرده باشد.

وی درباره اولویت‌های ثبت نام در کاروان‌ها، گفت: در حالی که پیش از این، دارندگان فیش‌های عمره مفرده دارای اولویت‌های یک تا ۱۵۰ برای ثبت نام فراخوان شده بودند، از روز گذشته (۲۴ آذر ماه) تا اولویت ۴۰۰ هم فراخوان شدند و آنها می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

وی افزود: افراد در نخستین گام باید در سایت https://omreh.haj.ir/ پیش ثبت نام انجام شود و بعد از طی مراحل گروه‌بندی به دفاتر زیارتی در استان مراجعه کنند و بعد از گرفتن فیش واریز قطعی در مدت ۴۸ ساعت به بانک مراجعه کنند و تکمیل وجه انجام دهند.

وی با اشاره به فعال بودن ۲۱ دفتر زیارتی در استان کرمانشاه، گفت: این دفاتر فردا (۲۶ آذر ماه) برای خدمات‌رسانی به زوار فعالند.

او با بیان اینکه افرادی که در این مرحله به حج اعزام می‌شوند باید گذرنامه با اعتبار حداقل هفت ماه داشته باشند، از افرادی که گذرنامه ندارند خواست هرچه سریع‌تر برای گرفتن گذرنامه اقدام کنند.

کریمی‌خو قیمت عمره را برای هر دو کاروان استان کرمانشاه حدود ۴۲ میلیون تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه زوار عمره حتما باید واکسن مننژیت و کرونا زده باشند، گفت: تزریق دو بار واکسن کرونا و واکسن مننژیت برای اعزام حجاج ضروری است و زواری که در سه سال گذشته واکسن مننژیت نزده‌اند باید برای تزریق اقدام کنند.

او با بیان اینکه فعلا ۱۰ ایستگاه به‌عنوان ایستگاه پروازی عمره در نظر گرفته شده‌اند، ادامه  داد: ایستگاه پروازی استان‌های غرب کشور از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران خواهد بود.

کریمی‌خو در ادامه، اشاره ای به فراهم شدن امکان نقل و انقال فیش‌های عمره در دفاتر زیارتی داشت و گفت: البته دفاتر زیارتی هیج دخالتی در قیمت‌گذاری برای خرید و فروش این فیش‌ها ندارند و قیمت‌ها توافقی است. فقط یک بار امکان نقل و انتقال فیش‌های عمره فراهم است.

مدیرحج و زیارت کرمانشاه افزود: اگر فردی که صاحب فیش عمره مفرده است، در قید حیات نباشد، امکان تغییر فیش به نام یکی از ورثه یا فرد غیر با طی کردن مسیر قانونی وجود دارد.

 وی با بیان اینکه افراد از چند طریق می‌توانند اولویت فیش‌های عمرده خود را دریافت کنند، گفت: افراد می‌توانند از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از اولویت خود مطلع شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار