مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در فصل زراعی جاری، انواع کود شیمیایی در گلستان توزیع شده و در زمینه تامین کود کشت پاییزه هیچ گونه نگرانی و کمبودی وجود نداشته است.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 17 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید صمد ضیائی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهارکرد: با توجه به اینکه در فصل زراعی جاری، انواع کود شیمیایی در استان گلستان توزیع شده، در زمینه تامین کود کشت پاییزه هیچ گونه نگرانی و کمبودی وجود نداشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در راستای سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و برنامه تعیین شده فصل کشت جاری بیش از ۱۰۶ هزار و ۳۹۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان گلستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: حدود ۷۱ هزار و ۱۰۰ تن آن را کود اوره، بیش از ۲۳ هزار و ۳۹۰ تن آن را انواع کود فسفاته و ۱۲ هزار تن را کود پتاسه تشکیل می‌دهد.

ضیایی گفت: در حال حاضر که کشت پاییزه چهار محصول اساسی شامل گندم، جو، چغندر قند و کلزا به اتمام رسیده در حال حاضر هم حدود ۱۵ هزار تن کود اوره، چهار هزار تن کود پتاسه و هزار و ۸۰۰ تن انواع کود فسفاته در انبار‌های این شرکت و کارگزاری ذخیره‌سازی شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان اضافه کرد: لذا برای سایر محصولات مانند سیب زمینی و سبزی و صیفی جات هم به آن اندازه نیاز در انبار‌های شرکت موجود است.

وی عنوان کرد: براساس گزارش سازمان جهانی غذا فائو استفاده از کود ۳۳ درصد در افزایش راندمان محصولات اثر دارد و حتی در برخی از کشور‌ها با در نظر گرفتن سایر مولفه‌ها استفاده از کود تا ۶۰درصد راندمان تولید را بالا می‌برد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار