مدیر جهاد کشاورزی جوانرود خبر داد؛
مدیر جهاد کشاورزی جوانرود گفت: ٢٠ درصد تخفیف بیمه محصولات کشاورزی در طرح کشت قراردادی جوانرود در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 26 December 2023

عادل قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: کشت قراردادی یکی از مشوق های خوب دولت برای کشاورزان و بهره برداران است.

وی افزود: در سال زراعی جاری با اعلام اجرای کشت قراردادی در مزارع گندم و جو آبی و دیم مشوق های خوبی از طریق دولت در غالب این طرح اعلام شد که مراکز و کارشناسان پهنه ،مدیریت های شهرستان ها با بهره بردارن طبق یک اپلیکیشن که از طریق وزارت خانه اعلام شد قرارداد الکترونیکی منعقد کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود تصریح کرد: در خصوص چگونگی نصب و ثبت نام در اپلیکیشن کشت قراردادی کشاورزان با مراجعه به آدرس سایت http://abrehamrahi.ir/o/public/ZQneiVJE/ باوارد کردن شماره موبایل کد ملی مشخصات مزارع خود را ثبت نمایند، در صورت مشکل در ثبت نام به جهاد کشاورزی شهر خود مراجعه کنند.

وی گفت: دولت در زمان برداشت، به ازای هر تن محصول یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کرایه حمل و نقل از مزرعه تا سیلوی های خرید و ذخیره گندم به کشاورزانی که در کشت قراردادی مشارکت کنند، پرداخت می کند.

قادری اذعان کرد: از دیگر مشوق های این طرح  کشاورزان می توانند از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات کشت شده در طرح قراردادی برخوردار شوند.

وی در ادامه گفت: در زمان تحویل محصول مبلغ ۱۵۵ هزار تومان بابت هر هکتار کشت گندم و یا جو تعرفه بیمه پرداخت می‌شود یعنی کشاورز هم اکنون هیچ گونه وجهی پرداخت نمی کند و در زمان تحویل محصول و پرداخت حق حمل از آن محل پرداخت می‌شود.

وی در خصوص کارت اعتباری بانک کشاورزی تشریح کرد: به ازای هرچند هکتار مبالغی تحت عنوان کارت اعتباری در بانک کشاورزی گشایش اعتبار می شود که این اعتبار بدون هیچ سود و کارمزدی برای خرید و تهیه کود، سم، بذر و ادوات کشاورزی با ارائه پیش فاکتور در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

این مسؤل گفت: کشاورزان ما در روستا ها از زمان اعلام اجرای  این طرح  استقبال بی نظیری ازین ا طرح داشتند.

قادری با اشاره به جوابگویی شبانه روزی مدیریت و پرسنل جهاد کشاورزی شهرستان خاطر نشان کرد: حتی در ایام تعطیل با مراجعه به روستا ها  مراحل ثبت و انجام کشت قراردادی با کشاورزان پیگیری می شود تا روند کار به سرعت صورت بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار