مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان این‌که دغدغه‌ای در تأمین کود مورد نیاز زارعان نداریم، گفت: کشاورزان گلستانی نسبت به دریافت کود سرک خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 26 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید صمد ضیایی، شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: یکی از مراحل کلیدی در برنامه غذایی گندم و جو تغذیه از مرحله سه برگه شدن تا شروع پنجه‌زنی بوده، بنابراین تغذیه در این مراحل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان تصریح کرد: اگر به هر خوشه گندم فقط یک بذر اضافه کنیم، عملکرد نهایی ما حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که مصرف کود سرک هم بیشتر در مورد کود نیتروژن و پتاسه از نوع کود کلرور پتاسیم مرسوم است، ادامه داد: در شرایطی که نیتروژن شسته می‌شود، غالبا ۲۵ تا حداکثر ۵۰ درصد از کل نیتروژن مصرفی را به صورت قبل از کشت و بقیه (۵۰ تا ۷۵ درصد) را به صورت سرک در مراحل شروع پنجه زنی، ساقه دهی و خوشه دهی ودانه بستن به مزرعه می‌دهند.

ضیایی به ذخیره سازی خوب کود‌های یارانه‌ای اوره در انبار عاملان توزیع به میزان هفت هزار و۹۸۲ تن و ۵۵۷ تن کود کلرور پتاسیم اشاره کرد و گفت که جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی در خصوص تأمین این کود‌ها وجود ندارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان عنوان کرد: کوددهی سرک با توجه به میزان ازت و پتاس مورد نیاز گیاه که طبق آزمون خاک و نوع بافت خاک میزان آن برآورد شود، انجام می‌شود و کوددهی نیز به بارندگی‌های مناسب از نظر زمان، میزان و پراکنش باران بستگی دارد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار