مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، از توزیع بیش از چهار هزار و ۳۹۲ تن انواع کودهای یارانه‌ای طی آذرماه سال‌جاری در سطح مزارع این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 26 December 2023

چهار هزار و ۳۹۲ تن انواع کود یارانه‌ای توزیع شد

به گزارش تابناک تهران، علی محمدحسینی روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: این میزان کود شامل سه هزار و ۲۸۸ تن کود ازته، ۶۰۰ تن فسفاته و ۵۰۴ تن پتاسه بوده که در بین کارگزاران استان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و توزیع نهاده های اصلی و مهم کشاورزی کشور از جمله انواع کودهای یارانه ای است.

این مسئول افزود: برای حمایت از کشاورزان باید الگوی کشت بر اساس اصول و ضوابط کشت د راستان نهادینه شود تا بتوان بر اساس الگوی کشت محصولاتی که امکان دریافت کود یارانه ای را دارند شناسایی و کود مورد نیاز کشاورزان که الگوی کشت را رعایت می کنند تامین تا تولید محصولات با قیمت کمتری امکانپذیر شود.

محمد حسینی اظهار داشت: با توجه به اهمیت کود برای تغذیه گیاه که موجب افزایش محصول و حفظ حاصلخیزی خاک می شود، کشاورزان باید از بهترین زمان کوددهی به محصولات خود آگاه باشند.

براساس اعلام مسئولان جهاد کشاورزی استان تهران، تا پایان آذر ماه امسال ۵۴ هزار و ۶۵۵ هکتار از زمین‌های زراعی این استان کشت شده و این روند تا تحقق برنامه الگوی کشت ادامه دارد.

امسال در ۴۵ هزار و ۲۷۰ هکتار از اراضی استان تهران، گندم به طور دیم و آبی کشت می‌شود.

استان تهران ۲۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار