مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کودکان دارای اختلال رشد از طرف بهزیستی برای درمان مبالغ یارانه‌ای دریافت می‌کنند که این یارانه به مراکز تخصصی ارائه خدمات تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 27 December 2023

اختصاص یارانه برای ارائه خدمات به کودکان دچار اختلال رشدبهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: دسته‌ای از کودکان دچار اختلال رشد در صورت مراجعه به بهزیستی و تشکیل پرونده در کمیسیون پزشکی بررسی می‌شوند و در صورت تایید این کمیسیون در مراکز خاصی خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: این خدمات به صورت یارانه‌ای و به شکل آموزشی-توانبخشی است و تعداد نسبتا بالایی از افراد تحت پوشش بهزیستی را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: این مراکز خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و روانشناسی را ارائه می‌دهند و هزینه لازم به شکل یارانه از طرف بهزیستی به این مراکز تعلق می‌گیرد و خانواده‌ها به صورت مشارکتی مبلغی پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه پرداختی خانواده بستگی به خدمات دریافتی مددجوی آن‌ها است اما مبلغ یارانه عموما بین ٢٠ الی ٢۵ میلیون ریال است.

این مقام مسئول ادامه داد: منظور از اختلال رشد کودکانی را شامل می‌شود که محدودیت‌هایی به لحاظ جسمانی و ذهنی روانی دارند و خدمات بستگی به کد معلولیتی دارد که در کمیسیون پزشکی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی اذعان کرد: یارانه برای کودکان دچار اختلال رشد کاملا یکسان است و شدت معلولیت در مبلغ یارانه اختصاصی تأثیری ندارد اما در مورد خدمات دریافتی تفاوت وجود دارد.

شهبازی اضافه کرد: نوزادان متولد شده دچار اختلال رشد بلافاصله شناسایی می‌شوند و بعد از بررسی کمیسیون بسیاری والدین این کودکان را به بهزیستی و عمدتا به مراکز شبانه روزی تحت پوشش تحویل می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار