دبیر ستاد امر به معروف شهرداری کرمانشاه:
دبیر ستاد امر به معروف شهرداری کرمانشاه گفت: محبوبیت حاج قاسم در میان مردم ویژه است و این را در تشییع باشکوه او نشان دادند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 04 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مصطفی اشک‌تلخ ظهر امروز پنج‌شنبه (چهاردهم دی ماه) در مراسم بزرگداشت ارتحال عمار انقلاب اسلامی علامه محمدتقی مصباح یزدی (ره) و سالروز شهادت مالک اشتر زمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در تالار شهدای شهرداری برگزار شد اظهار کرد: تشییع پر شور حاج قاسم سلیمانی بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب شکوه بی‌نظیری داشت.

وی افزود: تشییع پرشور حاج قاسم سلیمانی درست بعد از گذشت ۲ ماه از اغتشاشات بنزین صورت گرفت که نشان می‌دهد مردم عاشق این شهید والامقام بودند.

دبیر ستاد امر به معروف شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: آبان ماه سال ۱۳۹۸ برای نخستین بار دشمن با طراحی دقیق در شهرهای مختلف اغتشاش ایجاد کرد و دقیقا ۲ ماه بعد از اغتشاشات حاج قاسم به درجه رفیع شهادت رسید اما باز هم خون پاک این شهید به کمک دین، اسلام و این انقلاب آمد.

وی عنوان کرد: ۲ ماه بعد از اغتشاشات ۲۵ میلیون نفر به خیابان‌ها آمدند و فقط در پنج شهر پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تشییع کردند.

اشک‌تلخ ادامه داد: این ۲۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و قطعا بر اساس این جمعیت اگر پیکر حاج قاسم را در همه شهرها می‌بردند مشابه رفراندوم جمهوری اسلامی سال ۱۳۵۸ که مردم به خیابان‌ها آمدند بالای ۹۸ درصد مردم کشور پیکر حاج قاسم را تشییع می‌کردند.


امام خمینی (ره) به نوجوانان درس سلوک آموخت


حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان رئیس موسسه روایت سیره شهدا در این مراسم اظهار کرد: مکتب جهاد تبیین انسان‌هایی است که در دامن و دانشگاه خود آن‌ها را پرورش داد.

وی افزود: این معلم بزرگ حضرت روح‌االله کاری کرد که نوجوانان 12 و 13 ساله تبدیل به عارفان سالک و مجاهدان فی‌سبیل‌الله شدند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: امام سن مبارزه را پایین آورد و سطح معرفت، دریافت حقایق عالم هستی و بصیرت را بالا برد که اکنون نوجوان 13 ساله ما سخنان عارفان ۵۰ ساله را می‌زنند.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در آن زمان کاری کرد که ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز ما سلاح به دست گرفتند و مقابل ژنرال‌های کار کشته حزب بعث صدام و صدامیان ایستادگی کردند.

جوشقانیان ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند《جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت》و ما از دفاع مقدس، والفجر هشت و عاشورا استقامت، پایداری و ایستادگی را آموختیم.

وی بیان کرد: ایمان، باور به خدا، توحید عملی، توحید افعالی و اخلاص محض رضای خدا اگر در جامعه ما کمرنگ شود ما مشکل نسل جوان و جمعیت را پیدا خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار