شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: پروژه نوسازی و پیاده راه سازی میدان شهرری به دلیل وجود معارضات پیش بینی نشده، زمانبر شد که در حال حاضر روز‌های پایانی پروژه است و در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ 06 January 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از فارس، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ در رابطه با زمانبر شدن اجرای پروژه میدان شهرری اظهار کرد: ۱۴ نقطه برای پیاده راه در شهر تهران در نظر گرفته شده بود که در این راستا پروژه نوسازی و پیاده راه سازی میدان شهرری نیز از سال گذشته در دستور کار سازمان زیباسازی شهر تهران قرار گرفت و مطالعات انجام، مناقصات برگزار و پیمانکاران انتخاب شدند.

وی گفت: در اسفندماه ۱۴۰۱ پروژه آماده اجرا بود اما به دلیل زائرپذیر بودن شهر، در ایام آخر سال و آغاز سال نو اجرای پروژه انجام نشد و در ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ پروژه آغاز شد و قرار بود در مدت چند ماه به اتمام برسد.

شهردار منطقه ۲۰ عنوان کرد: قبل از اجرای هر پروژه استعلامات از دستگاه‌های خدمت رسان انجام می‌شود که برای این پروژه نیز انجام شد و دستگاه‌ها پاسخ دادند که معارضات نداریم اما در حین اجرای پروژه با لوله اصلی گاز برخورد شد و رفع این معارض ۳ ماه طول کشید و در این مدت پروژه متوقف شد.

شنگی ادامه داد: میدان شهرری در مناسبت‌هایی مثل مسلمیه، اربعین، محرم، فاطمیه و غیره محل تجمع و برگزاری مراسمات است لذا در هر مناسبت، اجرای پروژه متوقف و میدان برای مراسمات آماده سازی می‌شد که همین امر نیز موجب کند شدن پیشرفت پروژه شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه در روزهای پایانی است، افزود: آخرین جبهه کاری در اختیار پیمانکار است، پایه چراغ‌ها روشن می‌شود، آبنما در حال احداث است و این پروژه فاخر تا دهه فجر سال جاری به اتمام می‌رسد و مسیر بازگشایی می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره مختل شدن کسب و کارها و ایجاد ترافیک در مدت اجرای پروژه تصریح کرد: محدودیت‌های ترافیکی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خاص است؛ به عنوان مثال از شمال به جنوب و یا از شرق به غرب حرم دسترسی تردد وجود ندارد و در این شرایط، با اجرای یک پروژه ترافیک ایجاد می‌شود.

شنگی در پایان ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل زمانبر شدن پروژه، خاطرنشان کرد: خطوط اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و سایر خدمات پس از افتتاح پروژه پیش‌بینی‌شده است اما اگر پس از افتتاح پروژه ایراد و اشکالاتی به طرح وارد بود حتماً بررسی و تصمیم مناسب اتخاذ خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار