بسیاری از افراد معتقد هستند که گیاهان، هدایایی بسیار جذاب و خاص هستند و ما می‌توانیم در مناسبت‌های مختلف گیاهان آپارتمانی زیبایی را به عزیزانمان هدیه دهیم. تجربه نگهداری از گیاهان یکی از بهترین تجربیاتی است که افراد می‌توانند در زندگی خود کسب نمایند
کد خبر: ۱۱۴۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 07 January 2024

با هدیه دادن بهترین گیاهان به اطرافیان خود، حسی شیرین را نیز به دیگران هدیه خواهید داد. گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا هستند؛ تا سال‌های طولانی عمر می‌کنند؛ باعث ایجاد حس آرامش در افراد می‌شوند و حتی برخی از آنها نیز تصفیه کننده هوا هستند.

بهترین گیاهان برای هدیه دادن

این هدیه شیک، تکراری نمی‌شود و همواره یکی از بهترین هدایا محسوب خواهد شد. اما ممکن است انتخاب یک گیاه برای هدیه دادن کمی دشوار باشد و شما ندانید که کدام گیاه برای این کار مناسب است. 

انتخاب گیاه مناسب برای هدیه دادن

پیش از انتخاب یک گیاه مناسب برای هدیه دادن باید به دو نکته مهم توجه نمایید. ابتدا باید بدانید که آن گیاه را برای هدیه دادن به چه فردی، چه سازمانی و چه مناسبتی می‌خواهید.

این‌گونه می‌توانید تصمیم بگیرید که برای هدیه دادن، گیاهان گران قیمت را انتخاب کنید یا به سراغ خرید گیاهان با قیمت مناسب برای هدایای مناسبتی و معمول بروید. نکته دیگری که توجه به آن مهم است، مقاوم بودن گیاه است. شما احتمالاً از شرایط نگهداری و محیط داخلی گیاه در آینده اطلاع دقیقی نخواهید داشت.

هدایای گران‌قیمت و خاص

اگر قصد خرید درختچه‌ آپارتمانی و گیاه گران‌ قیمت برای مناسبت‌های خاص دارید یا می‌خواهید گیاهی بسیار شیک به عنوان هدیه بین سازمانی تهیه کنید، 

 هدایای مناسبتی و معمول

گیاهان بسیار زیادی هستند که با قیمت مقرون به صرفه و مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، برای هدیه دادن مناسب خواهند بود. این گیاهان آپارتمانی زیبا در سایزهای مختلف با گلدان‌های متفاوت و خاص قابل تهیه هستند.

همان‌طور که ذکر شد از آنجا که شما قصد هدیه دادن آنها را دارید و احتمالاً از محل نگهداری آنها مطلع نیستید، بهتر است از گیاهان مقاوم برای هدیه دادن استفاده کنید. گیاهان آپارتمانی مقاوم، گیاهانی هستند که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی از خودشان نشان خواهند داد. در ادامه برخی از آنها را به شما دوستان گرامی معرفی خواهیم کرد.

زامیفولیا

زامیفولیا یکی از گیاهان بسیار زیبا و مقاوم است که برای هدیه دادن مناسب می‌باشد. این گیاه محبوب دارای برگ‌های گوشتی و روغنی شکل است. نگهداری زامیفولیا بسیار آسان است و این گیاه انتخاب بسیار مناسبی برای محیط‌های کم نور نیز خواهد بود.

زامیفولیا در شرایط سخت دوام می‌آورد و در نور کم و آبیاری کم هم، رشد خوبی خواهد داشت. مقاومت زامیفولیا آنقدر بالا است که همواره خرید آن به افرادی که دائم در سفرهای طولانی مدت هستند، پیشنهاد می‌شود.

انواع سانسوریا

سانسوریا از جمله گیاهانی است که دارای گونه‌های متنوع در رنگ‌ها و ابعاد مختلف است. شما می‌توانید این گیاه زیبا را در انواع ابلق، کراواتی، پاکوتاه، شمشیری، پوست ماری و… خریداری کنید و آن را هدیه بدهید. نکته جالبی که باید در مورد سانسوریا بدانید این است که عمری بسیار طولانی دارد و همین موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای هدیه دادن آن باشد. این گیاه آپارتمانی، مقاوم است و در تصفیه هوا نیز موثر واقع می‌شود.

انواع آگلونما

زیباییِ آگلونما بی‌نظیر است و می‌تواند محیط داخلی خانه و محل کار را زیباتر نشان دهد. این گیاه دکوراتیو که به آن گیاه همیشه سبز چینی نیز می‌گویند، مقاومت بسیار خوبی در برابر کم آبی و نور کم دارد. آگلونما انواع بسیار گوناگونی مانند مودستوم، قرمز، سیلور کویین، سیلور کینگ و… دارد. بسیاری از افراد معتقد هستند که آگلونما نماد بخت و شانس است و می‌گویند اگر آن را به کسی هدیه دهیم، به او خوش شانسی هدیه داده‌ایم.

بهترین گیاهان برای هدیه دادن

انواع پتوس

پتوس یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی می‌باشد که نگهداری آن بسیار آسان است. این گیاه رونده، جزو گیاهان مقاوم آپارتمانی شناخته می‌شود و رشد سریعی دارد. پتوس جزو گیاهان تصفیه هوا است و می‌تواند برای هدیه دادن، بهترین گزینه باشد.

لیندا

لیندا نیز یکی دیگر از گیاهان مقاوم و زیبایی است که دارای برگ‌های سبز تیره و ضخیم می‌باشد. لیندا نسبت به آبیاری کم مقاومت بالایی از خود نشان خواهد داد. این گیاه ساده است و می‌تواند هدیه ساده و شیکی برای عزیزان شما محسوب شود.

شامادورا

نخل شامادورا یک گیاه آپارتمانی مقاوم و زیبا با برگ‌های متراکم است و می‌تواند در شرایط کم نور به خوبی رشد کند. شامادورا در تصفیه هوا نیز موثر است. این گیاه دارای سایزهای مختلفی است و جزو گیاهان شیک و لوکس محسوب می‌شود. معمولاً طراحان داخلی برای خانه‌های مینیمال و مدرن از این گیاه استفاده می‌کنند.

اریکا

نخل اریکا که به آن نخل پروانه نیز می‌گویند، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است که برگ‌های متراکم دارد. اریکا شباهت زیادی به شامادورا دارد. یکی از دلایل محبوبیت نخل اریکا، خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا است. اریکا نیز یکی از بهترین گیاهان برای هدیه دادن محسوب می‌شود.

گیاهان گل‌دار

بسیاری از افراد به گیاهان گل‌دار علاقه دارند و معتقد هستند که هدیه دادن گیاهان گل‌دار مانند آنتوریوم، بنت قنسول، سیکلامن، کالانکوئه، ارکیده و… حس بسیار شیرین و خوبی را به افراد خواهد داد. این گیاهان در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام از آنها دارای گل‌های خاص خود با رنگ‌های فوق‌العاده زیبایی هستند.

بهترین گیاهان برای هدیه دادن
روزیاتو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار