رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۵۲ میلیون اصله گل و گیاه زینتی در گلخانه‌ها و فضای آزاد این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 08 January 2024

تولید بیش از ۵۰ میلیون گل و گیاه زینتی در گیلانتولید بیش از ۵۰ میلیون گل و گیاه زینتی در گیلانتولید بیش از ۵۰ میلیون گل و گیاه زینتی در گیلان

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان، صالح محمدی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۵۲ میلیون اصله گل و گیاه زینتی در گیلان تولید شده است، گفت: از این تعداد ۱۹ میلیون و ۶۰۰ اصله گل، شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی زینتی، گلدار و نشائی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تولیدات گیاهان فضای باز در استان را بیش از ۳۱ میلیون اصله اعلام کرد و افزود: از این مقدار ۲۹ میلیون درخت و درختچه زینتی بیشترین تولیدات را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی گیلان برای تولید و پرورش انواع گل و گیاه زینتی افزود: گیلان ۹۲۰ هکتار گل و گیاه زینتی در فضای آزاد دارد.
محمدی با اشاره به تمهیدات جهاد کشاورزی گیلان برای ارزآوری در این زمینه گفت: با رایزنی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۲ میلیون اصله نهال و گل و گیاه زینتی به خارج از کشور صادر شود.
وی با اشاره به اینکه بخش چابکسر قطب تولید گل و گیاه در گیلان است، تصریح کرد: درخت و درختچه زینتی تولید گیلان به مقصد ترکمنستان، آذربایجان، عراق، تاجیکستان، باکو، ازبکستان، نخجوان، کشور‌های عربی و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
۴ هزار و ۸۰۰ بهره بردار در گیلان گل و گیاه زینتی تولید می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار