مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت تعداد پنج پرونده آثار منقول استان شامل شش قلم شیء از اشیای گنجینه زیارت در فهرست آثار منقول کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ 08 January 2024

به‌گزارش تابناک گلستان، محمدجواد ساوری ظهر امروز در جمع مدیران استان اظهارکرد: در جلسه امروز شورای ثبت ملی آثار منقول کشور که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، تعداد پنج پرونده آثار منقول استان شامل ۶ قلم شی از اشیای گنجینه زیارت در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تشریح آثار ثبت‌شده استان، بیان کرد: این اشیاء شامل دو عدد دستبند زرین هم‌شکل، یک عدد پیشانی‌بند زرین، یک عدد آینه مفرغی دسته‌دار و دو عدد میله سرمه‌دان که یکی از آن‌ها دارای تزئینات انسانی است، می‌شود.

وی افزود: این آثار که در دهه ۷۰ شمسی در یکی از سایت‌های باستانی استان کشف شده از جنس طلا و مفرغ بوده و قدمت آن با توجه به مطالعات نسبی، مربوط به دوره آغازین آهن است.

ساوری در ادامه یادآور شد: این آثار در موزه باستان‌شناسی گرگان در معرض نمایش قرار خواهد گرفت و علاقه‌مندان به حوزه میراث‌فرهنگی می‌توانند با مراجعه به این موزه از این مجموعه ارزشمند دیدن کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اظهار امیدواری کرد با ثبت آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی، صنایع‌دستی، میراث معنوی و ناملموس استان گلستان و معرفی هرچه بهتر آن، گام‌های ارزنده‌ای در راستای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند برداشته شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار