طی مراسمی "عزیزالله عباس‌پور" به‌عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان ایلام معارفه و از زحمات «غلامرضا جنتی» مدیرکل سابق تقدیر شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 09 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید رشنوادی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با بیان اینکه ۹۶ درصد از درآمدهای استان در ۱۷ماهه اخیر مربوط به اخذ مالیات بوده است، اظهار کرد: درآمدهای استان در ۱۷ماهه گذشته به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه این آمار بیانگر این موضوع است که کارشناسان امور مالیاتی استان به وظایف خود در خصوص پیگیری پرونده‌های مالیاتی صنوف و مشاغل مشمول مالیات خوب عمل کرده‌اند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های استان طی ماه‌های اخیر انتقال پرونده مالیاتی دفتر نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام بود که نقش مهمی در تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی در دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با اشاره به سهم ۹۵ درصدی استان ایلام از این دفتر تصریح کرد: تا پیش از این، عواید پرونده مالیاتی به استان ایلام نمی‌رسید که با پیگیری‌های مکرر استاندار و مدیرکل سابق امور مالیاتی این پرونده به استان ایلام انتقال یافت.

رشنوادی از عملکرد مجموعه‌های اقتصادی استان از جمله شرکت‌های بیمه‌گذار، بانک‌ها و اموال تملیکی تقدیر کرد و ادامه داد: به‌عنوان‌مثال تعداد فقره تسهیلات پرداختی شعب بانک‌های عامل استان به متقاضیان ۲۰ تا ۳۰ درصد مازاد بر سقف تعیین شده بود.

تقی منصوریان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام هم در این مراسم اظهار کرد: امور مالیاتی باید با مودیان جهت اخذ مالیات تعامل و همکاری داشته باشد؛ اما این تعامل باید ۲ سویه باشد و به‌گونه‌ای که از فرار مالیاتی مودیان جلوگیری شود چون در برخی از مشاغل باوجود درآمدهای بالا، فرار مالیاتی مشهود است که باید این موضوع به طور جدی پیگیری شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار