سرپرست پليس راه استان گفت: رانندگی در فصل زمستان دارای شرايط خاصی است که لازم است با تجهيزات ايمنی کامل سفر کرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ 11 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، عبدالحسين زارع اظهار کرد: در بسياری از موارد شرايط آب و هوايی در ابتدای سفر مساعد است، اما حين سفر ممکن است تغيير يابد و با بارش برف يا باران مواجه شد که در اين حالت نحوه رانندگی بايد تغيير کند.

وی افزود: مهم‌ترين اصل در اين وضعيت رانندگی با رعايت سرعت مطمئنه و فاصله طولی است، زيرا بيشتر تصادفات در فصل زمستان بر اثر اين ٢ عامل اتفاق افتاده است. به همين علت توجه به فرامين تابلوها و علائم و بيشتر کردن فاصله طولی و اتخاذ سرعت مطمئن و مناسب با شرايط جاده از ضروريات است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: يکی از خطرات پيش روی رانندگان هنگام عبور از پيچ های لغزنده است که در اين زمان بايد از افزايش ناگهانی سرعت، ترمز گرفتن شديد، چرخاندن سريع فرمان و تغيير مسيرهای ناگهانی خودداری کرد، تا موجب سر خوردن اتومبيل نشود.

وی خاطرنشان کرد: اگر خودرو در برف يا چاله گل آلود گير کرد برای خارج شدن از آن می توان از وسایلی مانند تکه سنگ يا کيسه حاوی ماسه و سنگ ريزه برای کمک به افزايش نيروی اصطکاک در زير چرخ ها به حالتی که در تماس با لاستيک ها باشند استفاده کرد و پس از آن شروع به حرکت کرده تا خودرو رها شود.

زارع عنوان کرد: اگر حين مسير دچار خستگی شديد و يا نقص فنی به وجود آمد، هرگز در اتومبيل بدون تجهيزات گرمايشی استاندارد نخوابيد و در صورت استفاده از وسايل غير ايمن مانند گاز پيک نيکی در داخل خودرو، خطر گاز گرفتگی راننده و سرنشينان کاملا جدی است، در اين شرايط ضرورت دارد از نيروهای امدادی تقاضای کمک کنید.

وی ادامه داد: قبل از شروع به حرکت در زمستان بهتر است از طريق تلفن ١۴١ مرکز مديريت راه ها از وضعيت جاده‌های برون شهری مطلع شد و اگر شرايط نامساعد بود از تردد غير ضروری خودداری و در صورت اضطرار با رعايت مقررات و اتخاذ تمهيدات لازم قبل و حين سفر از وقوع سوانح پيشگيری کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار