استاندار خوزستان گفت: بر اساس گزارشی که در شورای استغال استان مطرح شده از هدف‌گذاری ایجاد ۶۳ هزار شغل، تعداد ۵۸ هزار شغل ثبت شده و به عبارتی از برنامه مصوب در زمینه ایجاد اشتغال حدود ۹۳ درصد محقق شده است و امیدواریم این رشد ادامه داشته باشد و رقم اشتغال افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 11 January 2024

تابناک خوزستان: نشست شورای اداری خوزستان امروز پنجشنبه، ۲۱ دی ماه با حضور علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان بازرس ویژه رئیس جمهور و نیز مسئولان استانی در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد.

حسینی محراب، ستاندار خوزستان در این نشست گفت: خوشبختانه در نهضت ملی مسکن رشدی اتفاق افتاده اما نیاز است این حرکت با شتاب بیشتر و قوی تری ادامه یابد.

وی افزود: در زمینه مسئولیتهای اجتماعی صنایع بنا بر نظر رئیس جمهور محترم تصمیم‌گیری ها باید در سطح استان با مشارکت استانداری، برنامه بودجه و دستگاه های ذیربط گرفته شود.

حسینی محراب بیان کرد: تبصره ۱۸ یکی از ظرفیت‌هایی است که میتواند منجر به شکل‌گیری بستر اشتغال شود. بر اساس گزارشی که در شورای استغال استان مطرح شده از هدف‌گذاری ایجاد ۶۳ هزار شغل تعداد ۵۸ هزار شغل ثبت شده و به عبارتی از برنامه مصوب در زمینه ایجاد اشتغال حدود ۹۳ درصد محقق شده است و امیدواریم این رشد ادامه داشته باشد و رقم اشتغال افزایش یابد.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه های پایانی سال هستیم و ورود مهمانان نوروزی به استان را در پیش داریم زیباسازی شهرها و ارتقای خدمات شهری با جدیت در دستور کار شهرداران باشد.

حسینی محراب اظهار کرد: مازوت سوزی یکی از منابع آلایندگی هوای اهواز است و متولیان امر بایست در این خصوص مراقبت لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: کنگره ملی شهدا در اسفندماه امسال در استان برگزار خواهد شد و خوزستان در دوران دفاع مقدس در حقیقت جلوه ای از همه مردم ایران بوده است و مدیران استان بایست نسبت به برگزاری شایسته و باشکوه این رویداد اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران امسال درحالی برگزار می شود که در ۵۰ کشور دیگر نیز این رویداد را درپی دارند و در مجموع بیش از ۲ میلیارد نفر در انتخابات کشورها شرکت می کنند.

وی افزود: باید برنامه، فکر، ایده و طرح‌های مختلفی برای مشارکت حداکثری داشته باشیم تا انتخابات کشور را جزو پرشورترین انتخابات ها به جهان معرفی کنیم.
استاندار خوزستان ادامه داد: برنامه ریزی باید به نوعی باشد که زمینه حضور همگان با هر تفکری فراهم شود ؛ باید زمینه یک مسابقه را فراهم کنیم و داور باید کاملا بی طرف باشد چرا که رای مردم حق الناس است.

وی بیان کرد: در کنار یک دولت قوی و نظام قوی مجلس قوی باید وجود داشته باشد و مشارکت، سلامت ، امنیت و رقابت چهار اصل است که باید در اولویت قرار گیرد.
حسینی محراب مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.

استاندار تصریح کرد: همچنین تعدادی از مردم به ادارات مراجعه می کنند و به آن‌ها می گویند، مدیران در جلسه هستند؛ از این پس هیچ جلسه ای نباید از صبح تا آخر ساعت اداری برگزار شود و از برگزاری جلسات موازی خودداری شود. مدیر باید در دسترس مردم باشد.
وی موضوع مسکن برای استان خوزستان مهم دانست و گفت: فرمانداران استان و مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تمام توان خود را بیش از گذشته باید برای این حوزه بکار گیرند.

استاندار خوزستان یادآورشد: مولفه های مربوط به طرح مسکن مهر خوزستان تاکنون در حد انتظار نبوده و ۲۰ هزار مسکن ملی هنوز تحویل داده نشده است .
حسینی محراب گفت: در حوزه مولدسازی باید اقدامات خوبی انجام شود و پروژه های بزرگتر و اثرگذارتری در استان تعریف شود.

حسینی محراب گفت: اردوهای راهیان پیشرفت تاکنون خوب بوده و باید تداوم داشته باشد. این اردوها تأثیرگذاری بالایی در بین جوانان و نوجوانان بخصوص دختران داشته است.

وی همپنین به بخشی از عملیات روانی دشمنان اشاره کرد و گفت: عملیات روانی فنی ترین عملیات سری است؛ رهبر معظم انقلاب همواره در زمینه جنگ ترکیبی و عملیات روانی دشمن بارها هشدار داده است به همین جهت برای ما باید مورد اهمیت باشد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار