مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به احیای ۴۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان طی سال جاری گفت: با احیای این واحدها، ۳۶۵ فرصت شغلی در نقاط مختلف استان ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ 11 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عبدالحمید سرتیپی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه برای افزایش تولید واحد‌هایی که با ظرفیت پایین درحال تولید بودند، نیز هشت هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای تکمیل ۱۴ طرح تولیدی صنعتی در استان چهار هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهت افزایش تولید در استان، ۱۳۵ واحد صنعتی جدید مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: برای بهره برداری از ۱۳۵ واحد ایجادی در استان ۳۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و با راه‌اندازی این واحد‌های تولیدی صنعتی، زمینه اشتغال مستقیم برای هفت هزار و ۸۱۳ نفر فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۸ واحد صنعتی در آذربایجان غربی وجود دارد که برای بهره برداری از این واحد‌های تولیدی صنعتی ۱۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است که این واحد‌ها زمینه اشتغال مستقیم را برای ۶۲ هزار و ۳۲۹ نفر فراهم ساخته است.

سرتیپی گفت: در ۹ ماه سال جاری، ۸۴۳ فقره جواز تاسیس صنعتی در آذربایجان غربی صادر شده است که برای راه‌اندازی این واحد‌های جدید تولیدی صنعتی بیش از ۳۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار