رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای بلداجی، نقنه و بروجن با ۹۰ هکتار مساحت برای یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 11 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر ظهر امروز در شورای اداری بخش بلداجی گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای بلداجی، نقنه و بروجن با ۹۰ هکتار برای یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقدامات لازم از جمله گرفتن مجوز و تامین زمین برای مجتمع دامداری فرادنبه، نقنه و سفیددشت به مساحت ۱۳۷ هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به آب و هوای سرد بروجن، افزود: ۱۱ سردخانه نیمه‌تمام با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن قابلیت نگهداری محصول سیب‌زمینی چهارمحال و بختیاری را دارد و در کاهش ضایعات این محصول موثر است.

برزگر اضافه کرد: ایجاد شهرک نهاده‌ها با توجه به تجربه بالای کشاورزان بروجن در دستور کار قرار دارد و اولین کارخانه تولید سم گیاهان در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: توافق اولیه اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین برای ایجاد نیروگاه خورشیدی با هلدینگ ایثارگران انجام شده است.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اختصاص بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی شهرستان بروجن به گلخانه‌ها، مشکل اصلی این واحد‌ها گاز است که امیدواریم با همکاری مسأولان مربوطه هرچه سریع‌تر حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار