استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بازارچه‌های دائمی و موقت در همه ورودی و خروجی شهرها و نیز مناطق گردشگرپذیر استان باید دایر شود، گفت: شهرداران و فرمانداران باید در مدت یک ماه راه‌اندازی این بازارچه‌های را عملیاتی کنند.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ 13 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام‌نیا  روز شنبه در نشست هماهنگی ایجاد بازارچه‌ در ورودی شهرهای استان ایلام، اظهار کرد: باتوجه به اینکه روزانه به طور متوسط ۱۲ هزار مسافر از مرز مهران تردد می‌کنند و همچنین حضور زائران در طول سال و به ویژه ایام اربعین و مسافران نوروزی و تابستانه، فرصتی مغتنم برای ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرها و همچنین مناطق گردشگری استان فراهم شده است.

وی افزود: همه شهرداران، فرمانداران و دهیاری‌ها موظف هستند در مدت ۲ هفته نسبت به مکان یابی و مطالعه چگونگی ایجاد بازارچه‌ در مبادی ورودی و خروجی شهرها و نحوه مدیریت آن اقدام و در مدت یک ماه نیز وارد فاز عملیاتی استقرار سازه‌های مورد نیاز این بازارچه‌ها شوند.

بهرام‌نیا ایجاد بازارچه‌های شکیل در شهرستان‌های محل تردد زائران و گردشگران برای استان را ضروری و بسیار مهم دانست و ادامه داد: در این بازارچه‌ها، محصولات تولیدی داخل استان شامل صنایع دستی، سوغات محلی، خوراکی‌های سنتی، تولیدات خانگی و محصولات کشاورزی نظیر انواع لبنیات به مسافران و زائران عرضه شود.

وی با بیان اینکه ایلام سرشار از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بلااستفاده و مغفول مانده است، یادآور شد: ایجاد اینگونه بازارچه‌ها به ایجاد اشتغال، درآمدزایی پایدار و معرفی محصولات استان کمک به‌سزایی می کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین بیشترین حجم تردد زائران از مرز مهران انجام می شود، گفت: در طول سال نیز متوسط ۱۲ هزار نفر روزانه از این مرز عبور می کنند و همچنین ایلام به عنوان یک پدیده نوظهور در گردشگری شناخته شده اما با این وجود کمترین سودآوری و درآمدزایی نصیب مردم استان می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار