حقوق‌دانان استان چهارمحال و بختیاری در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اجتماع کردند.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 14 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حقوق‌دانان استان چهارمحال و بختیاری در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اجتماع کردند.

حقوق‌دانان چهارمحال و بختیاری ضمن سردادن شعارهایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از مجامع بین‌المللی درخواست کردند تا تدابیر لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر و ارتکاب جنایات شنیع به ویژه جنایات جنگی و نسل‌کشی و جرایم علیه بشریت و جرم تجاوز در نوار غزه اتخاذ کنند.

تجمع حقوق‌دانان چهارمحال و بختیاری

بیانیه قرائت شده در جمع حقوقدانان استان چهارمحال و بختیاری به شرح ذیل است:

«بسم رب الشهدا

ما جمعی از حقوقدانان انقلابی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از خیل عظیم حقوقدانان انقلابی سراسر کشور که هم‌اکنون در مراکز استان‌ها تجمع کرده‌اند گرد هم جمع آمدیم تا اعتراض و انزجار خود را از رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل اعلام کنیم.

رژیم غاصب صهیونیستی سابقه سیاه و طولانی در ارتکاب جنایات بین‌المللی علیه فلسطینیان طی ۷۵ سال گذشته دارد. کارنامه رژیم کودک‌کش اسرائیل از جنایت دیر یاسین تا کشتار صبرا و شتیلا، و از جنگ ۲۰۰۸ غزه تا جنگ ۲۰۱۴، و امروزه با محاصره ظالمانه نوار غزه سیاه شده است.

این رژیم غاصب با قطع دسترسی مردم غزه به غذا، آب، سوخت و برق، حملات کـور علیه غیرنظامیان به ویـژه کـودکان و زنـان، بمباران مراکز درمانی، استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی نظیر سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه و امداد و نجات، کوچ اجباری از سرزمین مادریشان، وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ در غزه را رقم زده است.

حمایت فعال آمریکای جنایتکار و برخی دیگر از مدعیان حقوق بشر از رژیم صهیونیستی، به راستی رسوا‌کننده رویکرد دوگانه و منافقانه غرب در رابطه با حقوق بشر بوده است. تردیدی نیست که دولت آمریکا در کشتار مردم فلسطین، شریک جرم بوده و قطعا تبعات هر گونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه رژیم آمریکا و اسراییل غاصب است.

تجمع حقوق‌دانان شهرکردی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین

طبق سخنان رهبر معظم انقلاب، مردم دنیا که همیشه در قضایای مختلف، شعار طرفداری از حقوق بشر را از زبان آمریکا شنیده‌اند، باید در آیینه فلسطین، چهره زشت واقعی سیاست‌های آمریکایی را مشاهده کنند.

رژیم صهیونیستی با اتحاد شوم میان آمریکا، گروه‌های تروریستی مزدور از جمله داعش، و دولت‌های مرتجع منطقه، امنیت جهان را به مخاطره انداخته است.

از این مخاطرات می‌توان به حملات تروریستی واقع در جمهوری اسلامی ایران به ویژه بمب‌گذاری کرمان و تجاوز آشکار آمریکا و انگلیس جنایتکار به یمن اشاره کرد. بدین ترتیب زمان آن رسیده است که جهان در مقابل این جنایتکاران به پا خیزد.

ما امروز گرد هم جمع شدیم تا با محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم فلسطین، اعتراض و شکایت ۲۰ هزار حقوقدان انقلابی جمهوری اسلامی ایران را علیه جنایات رژیم جعلی صهیونیستی به صورت مکتوب به آقای گوترش دبیرکل سازمان ملل، آقای کریم‌خان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، آقای خوزه خاویار رییس شورای امنیت اعلام کنیم و از آنان درخواست نماییم تا تدابیر لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر و ارتکاب جنایات شنیع به ویژه جنایات جنگی و نسل‌کشی و جرایم علیه بشریت و جرم تجاوز در نوار غزه اتخاذ نمایند.

اکنون که ۹۷ درصد از ساکنان غزه گرسنه هستند، ما خواستار تلاش جهت رساندن کمک‌های بشردوستانه از قبیل مواد غذایی، آب و دارو و نیز هیات‌های مددکاری به مردم ستمدیده غزه هستیم. هر چه سریع‌تر اقدام به تعقیب، محاکمه و مجازات مقامات رژیم غاصب صهیونیستی اعم از آمران، عاملان، مباشران، معاونان مرتکبین جنایات بین‌المللی نمایید.

ما در پایان تاکید می‌نماییم تنها راه حل این مساله، پایان بخشیدن به اشغال و به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت مردم مظلوم فلسطین و تحقق تشکیل دولت مستقل فلسطین در تمامی آن سرزمین به پایتختی قدس شریف است. جبهه حقوق‌دانان انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن اعمال تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در غزه و حملات تروریستی در جمهوری اسلامی ایران و حملات به یمن، از حقوق‌دانان جهان اسلام و عدالت‌خواه سراسر دنیا می‌خواهد که با شکست سکوت خود برای دفاع از آرمان‌های بشری از جا برخیزند؛ در رسالت پایان بخشیدن به ظلم، و محاکمه سران رژیم صهیونیسم در میدان حضور یابند و در رویه‌ای واحد از همه ظرفیت‌ها برای توقف این جنایات استفاده کنند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار