سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان گفت: بازگشایی گذر مرزی و تمام موارد توافق‌نامه منعقد شده با کشور ترکمنستان را مورد پیگیری جدی قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 14 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، مجتبی روزبهانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان صبح امروز در نشست با استاندار خراسان‌شمالی و تعدادی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان اظهارکرد: بازگشایی این گذر مرزی و تمام موارد توافق‌نامه منعقد شده با کشور ترکمنستان را مورد پیگیری جدی قرار می‌دهیم.

وی گفت: اقدامات فرهنگی در کشور ترکمنستان به‌واسطه وجود رایزن فرهنگی در این کشور به سهولت انجام می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان در خصوص حوزه ورزش و اهمیت موضوع پرورش اسب نیز افزود: هر چند که کشور ترکمنستان حساسیت خاصی بر موضوع پرورش اسب اصیل دارند، اما برگزاری مسابقه مشترک می‌تواند پیشنهاد خوبی قلمداد شود که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی به توافقات ایران با کشور ترکمنستان نیز اشاره داشت و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های متقابل استانی می‌تواند توانمندی‌های استان خراسان‌شمالی را به نمایش بگذارد ضمن اینکه از هر فرصتی برای ارائه توانمندی‌های این استان استفاده خواهیم کرد.

روزبهانی به حوزه سلامت، بهداشت و درمان هم اشاره کرد و بیان داشت: برای موضوع گردشگری درمانی اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم را انجام خواهیم داد.

وی اظهار داشت: برای کاهش مشکلات محیط‌زیست و اهتمام جدی به این حوزه با اهمیت در سطح ملی از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی فعال استفاده خواهیم کرد.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار