مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از مجموع برنامه ٣۴ هزار فرصت شغلی ایجادی در استان تا کنون ٣٢ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که تحقق ٩۵ درصدی آن را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 16 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبر انلاین مختار احمدی اظهار کرد: استان کرمانشاه در طول سال‌های گذشته همواره از نرخ بیکاری بالا رنج برده است اما تلاش‌ها طی چند وقت اخیر منجر به بهبود یافتن این وضعیت شد.

وی افزود: از فصل زمستان سال گذشته شاهد کاهش نرخ بیکاری و در سه فصل متوالی بهار، تابستان و پاییز سال جاری شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: بهار امسال ۵/٢ کاهش نرخ بیکاری داشتیم و بیشترین کاهش در کشور مربوط به استان کرمانشاه بود.

وی گفت: تابستان امسال نیز ٣/٣ نرخ بیکاری کاهش یافت و اخیرا بر اساس آمار در فصل پاییز هم استان کرمانشاه کاهش ١/٧ دهم درصدی نرخ بیکاری نسبت به فصل مشابه داشت و اکنون بین ١٢ استان قرار داریم که شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم.

این مقام مسئول تشریح کرد: باید تلاش‌ها ادامه داشته باشد که در فصل زمستان امسال هم شاهد کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه باشیم.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال و دستور استاندار به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر اشتغال ایجادی، خاطرنشان کرد: بر اساس این سند ایجاد ٣۴ هزار فرصت شغلی در استان برنامه‌ریزی شده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: تا کنون بیش از ٣٢ هزار فرصت شغلی در استان محقق شده که تحقق ٩۵ درصدی آن را نشان می‌دهد که بیشترین مشاغل ایجادی در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی است.

 

جذب یک هزار و ۴٠٠ میلیارد ریالی تسهیلات مشاغل خانگی کرمانشاه

 

وی عنوان کرد: در زمینه تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته رتبه دوم کشور را کسب کردیم و در حوزه سفر رئیس جمهور ١١٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات به استان کرمانشاه اختصاص داده شد که هم‌اکنون بیش از ۴٠ هزار میلیارد ریال جذب شده و فرصت آن ٢ ساله است.

احمدی اذعان کرد: در حال حاضر تسهیلات بند الف تبصره ١٨ و تسهیلات مشاغل خانگی را داریم که قریب به ٢ هزار و ١٣٠ میلیارد ریال سهم استان کرمانشاه بوده و اکنون حدود یک هزار و ۴٠٠ میلیارد ریال از تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده که تا پایان سال در صدد جذب ١٠٠ درصدی این تسهیلات هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار