رئیس شبکه دامپزشکی گرمه گفت: با توجه به اهمیت بیماری هاری به صورت رایگان عملیات واکسیناسیون توسط دامپزشکی انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ 16 January 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حسن کامکار رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان‌گرمه اظهار‌کرد: واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار و حیوانات‌خانگی و همچنین جلوگیری از ارتباط با حیات‌وحش در کنترل بیماری ضروری است.

وی گفت: عملیات واکسیناسیون به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری هاری قلمداد می شود که به صورت رایگان این عملیات توسط دامپزشکی انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه افزود: بیماری هاری یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام می باشد که مخصوص گوشت‌خواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر‌حیوانات خون‌گرم پستاندار‌ به طور تصادفی و از طریق گزش به آن مبتلا می شوند.

کامکار تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری تعداد 775 قلاده سگ بر علیه این بیماری ایمن سازی شده است.

وی گفت: از شهروندان و دامداران می‌خواهیم هر گونه تغییر ناگهانی در رفتار دام خود به صورت آرام و یا خشمگین را جدی بگیرند و مراتب را به دامپزشکی شهرستان اعلام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی گرمه در ادامه از نمونه برداری از لاشه یک گربه مشکوک به هاری در این هفته خبر داد و اظهار‌داشت: با تماس تلفنی واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه مبنی بر یک مورد خراشیدگی یکی از شهروندان در اثر حمله گربه خانگی، بلافاصله نمونه‌گیری از دام مشکوک توسط کارشناسان دامپزشکی انجام و نمونه اخذ شده به مراجع آزمایشگاهی جهت تشخیص نهایی ارسال شد.

وی گفت: لاشه حیوان با رعایت شرایط بهداشتی پس از انجام نمونه برداری دفن شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار