مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه روزانه ۸۰ تن زباله خشک از سطح شهر قم جمع‌آوری می‌شود گفت: کنترل پدیده زباله گردی و گاراژهای غیرمجاز تفکیک پسماند برای اقتصادی بودن فرایند مدیریت پسماند شهری ضروری است.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 17 January 2024

به گزارش تابناک قم، سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگویی، اظهار داشت: روزانه به طور میانگین ۶۸۰ تن زباله در فصل تابستان و ۵۹۰ تن زباله در فصول پاییز و زمستان تولید می‌شود.

 وی گفت: به‌طورمعمول بین ۷۰ تا ۸۰ تن از پسماند خشک از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ابراز کرد: در طرح جامع تهیه‌شده توسط مشاور حدود ۲۴ درصد از پسماندهای شهر را پسماند خشک و غیراقتصادی که ۲۰ درصد آن را پسماند با ارزش تشکیل می‌دهد و ۷۶ درصد نیز پسماندهای ارگانیک و مواد غذایی هستند.

 میر ابراهیمی با اشاره به اهمیت استوار بودن چرخه اقتصادی مدیریت پسماند گفت: اگر این پسماند اقتصادی توسط مراکز غیرمجاز تفکیک و فروخته شود، فرایند رسمی تفکیک پسماند توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

 وی تولید کمپوست با کیفیت در سایت تفکیک پسماند شهر قم را مورد توجه قرارداد و یادآور شد: با این شرایط، کنترل پدیده زباله گردی و گاراژهای غیرمجاز تفکیک پسماند برای اقتصادی بودن فرایند مدیریت پسماند شهری ضروری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار