سرپرست پليس راه استان گفت: افرادی که پلاک وسايل نقليه خود را مخدوش کنند از ۶ ماه تا يک سال حبس در انتظارشان خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 19 January 2024

۶ ماه تا يک سال حبس در انتظار مخدوش کنندگان پلاک وسايل نقليهبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، عبدالحسين زارع اظهار کرد: هر وسيله نقليه موتوری و غير موتوری و يدک متصل که در راه‌ها حرکت می‌کند بايد دارای شماره باشد و رانندگی با وسيله فاقد پلاک ممنوع و در صورت تردد از حرکت آن‌ها جلوگيری به عمل می‌آید.

وی افزود: هر شخصی که در ارقام و مشخصات پلاک وسيله نقليه تغيير ايجاد کند يا پلاک وسيله نقليه ديگری بر آن الصاق کند و يا برای وسيله نقليه پلاک تقلبی به کار ببرد و يا چنين وسايلی را با علم به تغيير، تعويض و يا پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از ۶ ماه تا يک سال محکوم می‌شود.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: برداشتن، جعل، دستکاری، تغيير در ابعاد و ساير مشخصات آن يا پوشاندن، اختفاء، تا کردن و ناخوانا کردن موجب برخورد انتظامی و قضايی می‌شود.

اين مقام انتظامی تشریح کرد: برای جلوگيری از تضييع حقوق شهروندان، وسيله نقليه مرتکبان اين عمل ضمن توقيف و اعمال قانون، راننده آن هم برای سير مراحل قانونی به مراجع قضايی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: ترخيص اين قبيل خودروها مستلزم ارائه رفع توقيف مقام قضايی و برگرداندن پلاک به حالت اصلی است.

زارع گفت: کارکنان پليس راه استان با بهره گيری از سيستم‌هاي هوشمند و بر خط کنترل تخلفات به صورت آنی به سوابق و هويت اصلی وسايل نقليه دسترسی داشته و با مشاهده هرگونه تغيير در پلاک برابر قوانين عمل خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار