مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه طرح زمستانه از امروز تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ برقرار است گفت: هم اکنون ۶۳ اکیپ راهداری با ۴۵۰ راهدار در سطح جاده‌های این استان خدمات ارایه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 20 January 2024

تابناک خوزستان: محمد جولانژاد روز شنبه در حاشیه برگزاری رزمایش طرح ترافیک - انتظامی زمستانی خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در مجموع ۲۹۸ کیلومتر از راه‌های خوزستان متاثر از بارش برف و باران است و در فصل بارش و سرما با ۳۳ گروه امداد رسان، نسبت به ایمن سازی جاده و عملیات امداد و نجات اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز مثل سال‌های گذشته، موضوع امداد و نجات پس از بارش باران و برف را در دستور کار دارد، که راهدارخانه‌های مستقر در جاده‌های استان شروع به فعالیت می‌کنند تا سفر ایمنی را برای کاربران جاده‌ای فراهم کنند.

جولانژاد بابیان اینکه در طرح زمستانی ۲۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین آماده باش هستند گفت: مانور طرح راهداری زمستانه با هدف نشان دادن همکاری، افزایش ایمنی تردد و هماهنگی بیشتر بین مجموعه‌های مستقر در این محورها شامل پلیس راه، هلال احمر و راهداری اجرا می‌شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد کاروان‌های راهیان نور و مسافران در محورهای استان طی فصل زمستان، نیاز است همه دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

محمد خانچی افزود: این رزمایش با همکاری اداره کل راهداری استان خوزستان، پلیس راه، هلال احمر، پلیس راه و سایر دستگاه‌ها برگزار شد تا سفری ایمن برای کاربران جاده‌ای فراهم شود.

وی گفت: انتظار میرود مردم با توجه به وضعیت راه ها و آب و هوا، تردد خود را در کاهش حوادث مدیریت کنند.

رانندگان در زمان بارش احتیاط کامل را رعایت کنند

رییس پلیس راه استان خوزستان در این رزمایش اظهار کرد: یکصد دستگاه خودرو پلیس، به صورت روزانه در قالب واحدهای گشتی همراه با یگان‌های امدادی هلال احمر و راهداری فعالیت می‌کنند.

سرهنگ سعید رحیمی اضافه کرد: با توجه به بارش‌های احتمالی، رانندگان باید احتیاط کامل را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود یک میلیون تردد در راه‌های استان صورت می‌گیرد گفت: این تردد ها در روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش می‌یابد و باید برای مدیریت ترافیک با یگان‌های امدادی هم‌افزایی بیشتری انجام شود.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان نیز با اشاره به اینکه در طرح زمستانه ۲۸ تیم به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند بیان کرد: ۲۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری با ۸۶۰ عوامل امدادی و ۱۵۰ خودرو خدمت رسانی می‌کنند.

وحید شعبانی با بیان اینکه امکان اسکان فوری در مناطق کوهستانی برای کاربران جاده‌ای وجود دارد گفت: در این طرح جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی امداد رسانی می‌کند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار