رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نمونه در این دولت کاشت گیاهان داروئی رشد ۲۹۰ درصد ی و تولیدات گیاهان دارویی رشدی ۲۰۵ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ 21 January 2024
  • به گزارش تابناک کهکیلویه و بویراحمد سید علی معتمدی‌پور افزود : قبل از دولت سیزدهم کاشت گیاهان دارویی در اراضی ملی و به صورت غیر اقتصادی بود.

    وی بیان کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان تا قبل از دولت سیزدهم ۲۵۴ هکتار بود که هم اکنون به ۷۳۶ هکتار رسیده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مدت بیش از ۳۰ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم بذر انواع گیاهان دارویی و ۲۱۵ هزار نهال گیاهان دارویی در بین کشاورزان استان توزیع شد.

    معتمدی پور عنوان کرد: در این دولت کاشت گیاهان داروئی رشد ۲۹۰ درصد‌ی و تولیدات گیاهان دارویی رشدی ۲۰۵ درصدی داشته است.

    افزایش سطح باغات اراضی شیبدار در دولت سیزدهم

    وی گفت: در شاخص ساخت باغات در اراضی شیبدار نیز در این دولت از ۶ هزار و ۱۷۴ هکتار به هفت هزار و ۴۸۷ هکتار رسید که رشد ۲۰ درصد داشته است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین در دولت سیزدهم سطح باغات در این استان رشدی ۵ درصدی داشته است.

    معتمدی پور بیان کرد: همچنین رشد ۹.۷ درصدی کل تولیدات باغی در کهگیلویه و بویراحمد و رسیدن به عدد ۳۱۸ هزار تن در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

    وی با بیان اینکه در بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی استان سیستم تحت فشار اجرا شد، افزود: تکمیل نخست ۲ سد خاکی، ساخت و بهسازی کانال آبیاری ۲۵ کیلومتر، سرآبندی بیش از ۲۵۰ مورد، خط انتقال آب بالوله در سایز‌های مختلف بیش از ۱۴۰ کیلومتر، احداث جاده دسترسی به مزارع ۱۸ کیلومتر، احیا و مرمت قنوات بیش از ۴۵ رشته، احداث استخر ذخیره آب بیش از ۲۵ باب از دیگر اقدامات جهاد شکاورزی در دولت سیزدهم است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیش از ۳ هزار میلیارد ریال جذب اعتبارات ملی و استانی در حوزه آب و خاک در دولت سیزدهم داشتیم.

    معتمدی پور اضافه کرد: از خدمات دیگر در دولت سیزدهم می‌توان به بیش از ۱۰ مورد تکمیل طرح‌های نیمه تمام تامین آب بارز، مرمت پمپاژ‌های عمومی بیش از ۲۰ مورد، پرداخت تسهیلات بانکی جهت تامین آب کشاورزی افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال و ... اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار