مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: این پایگاه در راستای تکمیل ذخایر خون و فرآورده‌های خونی نیازمند مراجعه مردم با گروه‌های خونی مختلف است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 21 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر لیلی عاصم‌آبادی روز یکشنبه در گفت و گو ما اظهار کرد: معمولا مراجعه مردم به پایگاه انتقال خون در ماه‌های سرد سال کاهش می‌یابد و به همین میزان نیز نیاز مراکز بیمارستانی به خون و فرآورده‌های خونی در این ماه‌ها زیاد می شود.

وی افزود: باتوجه به نیاز مداوم برخی بیماران از جمله دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، اعمال جراحی، سرطان و مادران نیازمند عمل سزارین، نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است.

عاصم آبادی ادامه داد: همچنین حوادث غیرمترقبه و عمل‌های جراحی ناگهانی نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهد.

وی از عموم مردم با گروه‌های خونی مختلف به ویژه گروه‌های خونی منفی با اولویت "O -" خواست برای تکمیل ذخیره خونی به پایگاه انتقال خون در مرکز استان و گروه‌های خونگیری سیار در دیگر شهرستان‌ها مراجعه کنند.

عاصم آبادی اضافه کرد: در هنگام بروز حوادث نیازمند به عمل جراحی، هنگامی که بیمار یا همراهانش از گروه خونی فرد حادثه دیده ناآگاه باشند، از گروه خونی O منفی که سازگار با تمام گروه های خونی است، استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از موارد مهم اینکه باید در استان فرهنگ‌سازی شود که در هنگام اعمال جراحی غیرمترقبه نظیر تصادف یا حوادث، برای جلوگیری از هدر رفت زمان، یکی از بستگان یا همراهان بیمار به وی خون اهدا کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار