مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به اهمیت محیط‌زیست در زندگی انسانها، ترویج و گسترش فرهنگ حفظ محیط‌زیست در بین دانش‌آموزان الزامی است.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ 21 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، عرازمراد مغربی‌قوجق ظهر امروز در مراسم زنگ هوای پاک در مدرسه ابتدایی دخترانه زنده یاد رحمانی اظهارکرد: داشتن محیط‌زیست سالم و هوای پاک لازمه ادامه زندگی انسان‌ها است و برای داشتن چنین محیطی، می‌بایست محیط‌زیست سالم و آلاینده‌ها محیط‌زیست توسط معلمان و مربیان به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت محیط‌زیست در زندگی انسانها، ترویج و گسترش فرهنگ حفظ محیط‌زیست به دانش‌آموزان و کودکان الزامی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: در حفظ محیط‌زیست مسئوولان و شهروندان هریک به نوبه خود مسئوول بوده و می‌بایست پاسخگو رفتار‌ها و اقدامات خود باشند.

وی گفت: در مدارس علاوه بر آموزش علمی دانش‌آموزان باید اقدامات موثر در حفظ محیط‌زیست سالم و هوای پاک به دانش‌آموزان آموزش داده‌شود.

*همیاران محیط‌زیست حافظان محیط‌زیست سالم

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گنبدکاووس گفت: در مدارس دانش‌آموزانی به عنوان همیار محیط‌زیست معرفی می‌شوند که این افراد حافظان محیط‌زیست سالم بوده و در ترویج و نشر فرهنگ حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی هوا به همسالان خود نقش مهمی دارند.

احمد احمدی اظهارکرد: با توجه به افزایش آلاینده‌های محیط‌زیست در کلان شهر‌ها و شهر‌های بزرگ کشور، در سال ۷۴ از ۲۶ دی تا ۲ بهمن‌ماه به عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شد ضمن اینکه در کشور‌های جهان نیز روز‌هایی به نام روز بدون دود، روز بدون خودرو و روز هوای پاک در راستای فرهنگ حفظ محیط‌زیست نامگذاری شده‌است.

وی تصریح کرد: نیاز است در مدارس، جلسات، مراکز آموزشی و حتی محیط خانه، کودکان و دانش‌آموزان با عوامل داشتن محیط‌زیست سالم و هوای پاک و همچنین آلاینده‌هایی که به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کنند آشنا شوند و فرهنگ حفظ محیط‌زیست از کودکی در خانواده در بین فرزندان نهادینه شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: کاهش پوشش گیاهی مراتع و خشک شدن تالاب‌ها از عوامل موثر در آلودگی محیط‌زیست و تولید ریزگرد‌ها است و کاشت درخت و نهال می‌تواند در تولید اکسیژن پاک و محیطی سالم به ما کمک کند.

وی گفت: استفاده از دوچرخه و یا خودرو‌های حمل‌ونقل عمومی در افزایش هوای پاک محیط زندگی ما تاثیر بسزایی دارد.

*آموزش حفظ محیط‌زیست هدف اصلی موسسه سبزگامان بسکی

مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی در این مراسم گفت: در راستای اندیشه مرحوم غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران بر حفظ محیط‌زیست زندگی، موسسه سبزگامان بسکی توسط خانواده آن مرحوم ثبت شد و مهمترین هدف آین موسسه در راستای حفظ محیط‌زیست آموزش به ویژه به کودکان و دانش‌آموزان است.

بهناز بسکی اظهارکرد: مسائل محیط‌زیستی، کاشت درخت و پاکیزه نگه داشتن محیط‌زیست و جنگل‌ها از اهداف این موسسه است و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده‌است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از نقاشی و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان در حوزه محیط‌زیست و هوای پاک برپا شد و زنگ هوای پاک با حضور مسئوولان نواخته شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار