مدیر کل کمیته امداد مرکزی گفت: زکات با رشد ۶۸ درصدی به ۸۳۰ میلیارد ریال در استان مرکزی رسیده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ 22 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مجید مؤمنی روز دوشنبه در همایش طلایه داران عرصه زکات شهرستان ساوه با اشاره به طرح شجره طیبه گفت : این طرح از جمله برنامه‌های مهم کمیته امداد برای امور معیشتی فقرا و نیازمندان بوده و تاکنون در شهرستان ساوه ۶ هزار درخت در قالب طرح شجره و ثمره طیبه پلاک کوبی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی افزود: خوشبختانه در طرح شجره طیبه شهرستان ساوه در بین شهرهای استان رتبه اول را دارد.

مؤمنی گفت: علی رغم توطئه‌های دشمنان مبنی بر بدبین کردن مردم علیه نظام در سال جاری ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی کمک خیرین و نیکوکاران به مددجویان کمیته امداد این استان بوده است.

وی با اشاره به جمع آوری زکات در سال جاری در استان مرکزی گفت: در سال جاری کمک‌های حوزه زکات با ۶۸ درصد رشد به ۸۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: میزان زکات جمع آوری شده نقدی و غیر نقدی استان در ۱۰ ماه سال جاری در زمینه‌های عام المنفعه همچون ساخت حسینیه، مسجد، خانه‌های عالم روستایی، مسکن مددجویان، ازدواج و تحصیل صرف شده است.

مؤمنی افزود: در استان مرکزی ۸۰۵ روستا شرایط پرداخت زکات را دارند اعضا و عوامل شورای زکات به ۷۹۳ مورد از این آبادی‌ها برای تبیین این فریضه حضور پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مناطق شهری ۱۷۰ نفر و در سایر مناطق نیز ۷۵۰ نفر به صورت افتخاری مشغول جمع آوری زکات هستند و سهم ساوه ۱۲۰ نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار