معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسا‌لی‌شمالی گفت: طی پایش انجام شده یک اردک دم دراز ماده در زیستگاه استان مشاهده و ثبت شد این نخستین مشاهده در خراسان‌شمالی است.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 22 January 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، روح‌الله لایق، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسا‌لی‌شمالی اظهار کرد: طی پایش زمستانه زیستگاه‌های آبی استان یک اردک دم دراز ماده مشاهده و ثبت شد این نخستین مشاهده و ثبت این گونه در استان خراسان شمالی است.

وی گفت: اردک دم دراز نوعی اردک کوچکِ مهاجر و دریازی است که در محدوده دریا‌های شمال، توندرا و نواحی قطبی و آب‌های عمیق سواحل دریا‌ها و دریاچه‌ها با چالاکی و مهارت زیاد غواصی و غذای خودرا جستجو می‌کند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسا‌لی‌شمالی افزود: این پرنده اغلب زمستان‌ها را در اقیانوس‌های باز و دریاچه‌های بزرگ آب شیرین می‌گذراند و تابستان‌ها را در استخر‌های طبیعی، برکه ها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها سپری می‌کند.

وی با بیان اینکه اردک دم دراز گونه بسیار کمیاب در ایران به صورت مهاجر سرگردان و در محدوده غربی دریای خزر دیده می‌شود، بیان داشت: این پرنده غذای خود را با غواصی در اعماق آب‌ها به دست می‌آورد و اغلب از بی‌مهرگان وحشرات آبزی و سخت پوستان، نرم تنان، ماهی‌ها، تخم ماهی و نیز از گیاهان آبزی تغذیه میکند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار