رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوه های سنتی برای پوشش محورهای استان و برخورد با تخلفات جوابگو نیست، با تاکید بر لزوم هوشمندسازی پلیس راه گفت: در حال حاضر حداقل به ۶۰ دوربین ثبت تخلف نیاز داریم.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 24 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا عبدالحسین زارع، با بیان اینکه شیوه های سنتی برای کنترل ترافیک جاده‌ای و برخورد با تخلفات جوابگو نیست، گفت: در حال حاضر هشت هزار کیلومتر راه در استان داریم که پوشش آنها با شیوه های سنتی امکان پذیر نیست.

وی افزود: این میزان راه شامل راه های اصلی، فرعی و روستایی است که قطعا نمی توان با ۱۰۰ تیم گشتی همه آنها را پوشش دهیم.

زارع با تاکید بر لزوم هوشمندسازی پلیس راه گفت: باید به سمت استفاده هرچه بیشتر از دوربین‌ها برویم و تنها از این طریق است که می‌توان نظارت بهتری بر راه‌های استان داشت.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: اگرچه بهبود وضعیت جاده‌ها و افزایش کیفیت خودروها در کاهش تصادفات موثر است، اما آنچه بیش از هرچیز در این زمینه موثر است رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نظارت هرچه بیشتر بر رعایت این قوانین است.

وی افزود: بطور مثال محور روانسر-کرمانشاه در گذشته دو طرفه بود و تصادفات بسیاری بصورت رخ به رخ در این محور داشتیم، اما با جداسازی این محور به جای کاهش محسوس و موثر تصادفات، شاهد تغییر نوع تصادفات هستیم و تصادفات به جای رخ به رخ، اکنون به دلیل سرعت بالا بصورت واژگونی است.

زارع گفت: این امر نشان می‌دهد که بیشتر از جاده و خودرو، رعایت قوانین در کاهش تصادفات موثر است و برای اجرای دقیق این قوانین باید نظارت ها تشدید شود که در این زمینه نیازمند تجهیزات بیشتر از جمله دوربین هستیم.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۵۶ دوربین ثابت ثبت تخلف در سطح محورهای استان فعال است که باید به بیش از دو برابر افزایش یاید.

وی افزود: اگر ۶۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف دیگر در سطح محورهای استان و بویژه محورهای اصلی فعال شود، قطعا تاثیر بسیاری در کاهش تصادفات استان خواهد داشت.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بیشترین عامل تصادف در استان سرعت غیرمجاز است و اگر دوربین نصب شده و تخلفات سرعت را ثبت کند، شاهد سیرکاهشی تصادفات در استان خواهیم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار