مسئول برگزاری اعتکاف مادر و کودک در گچساران افزود: برای نخستین بار در این شهرستان آئین معنوی اعتکاف "مادر و کودک" برپا شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 28 January 2024

مریم قره قانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تشویق به فرزند آوری و تربیت فرزند در فضای معنوی با الگو گیری از خط مشی شهدا و مادران شهدای انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری نخستین اعتکاف مادر و فرزند درگچساران است.

وی بیان کرد: در این آیین سخنرانی، مولودی‌خوانی و مداحی، احکام، مشاوره، قرآن و کتاب نیز برای استفاده مادران و همچنین برنامه‌هایی مخصوص کودکان در نظر گرفته‌شده است.

قره قانی ابراز کرد: اعتکاف مادر وکودک گچساران با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و با شرکت ۶۰ مادر و فرزند در مسجد امام محمدباقر (ع) این شهرستان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در اعتکاف امسال تلاش شده که برای مادران، فضایی فراهم شود تا در آرامش کامل بتوانند با خداوند خلوت و انس پیدا کنند.

قره قانی عنوان کرد: در این آیین نیز از مشاورانی استفاده شده که زمینهٔ تربیت فرزند، جمعیت و مسائل خانواده را برای مادران تشریح می‌کنند.

وی اظهار کرد: همچنین برای کودکان نیز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که با مربیان خود بازی‌هایی که به مسائل دینی می‌پردازد را تمرین می‌کنند.

قره قانی با بیان اینکه هم اکنون مادری با داشتن سه فرزند در این آیین حضور دارد افزود: دانش آموزان در این آیین همراه با کیف و کتاب خود حضور دارند و تکالیف درسی خود را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: در این اعتکاف علاوه بر اقامه نماز جماعت، برگزاری قرائت دعا و زیارت، سخنرانی، مولودی‌خوانی و مداحی، مشاوره احکام، مشاوره سبک زندگی ایرانی_ اسلامی، قرآن و کتاب نیز برای بهره‌گیری مادران در نظر گرفته‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار