مدیرکل منابع طبیعی ایلام ؛
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت : ایلام با مساحتی بالغ بر ۲ میلیون هکتار دارای ۳ اکو سیستم جنگلی ، مرتعی و بیابانی است که از این میزان سطح مراتع استان حدود ۷۸۰ هزار هکتار است.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 31 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت : از 780هزار هکتار مراتع استان شهرستان دهلران با یک سوم مساحت استان حدود 700هزار هکتار بیشترین سطح مرتعی استان را دارد .

وی بیان داشت : تهيه طرح های مرتعداری از شرح وظایف و تکالیف قانونی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشورمی باشد ودر این راستا نیز منابع طبیعی استان ایلام هم بر اساس وظیفه سازمانی خود اقدام به تهیه و اجرای طرح های مرتعداری در سطح استان نموده است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار داشت : از ابتدای اجرای طرح های مرتعداری تا کنون حدود ۱۲ هزار کارت چرای و پروانه برای دامداران بومی و غیر بومی برای چرای دام در مراتع استان صادر شده است .

پیرزادیان ادامه داد : خوشبختانه در دولت سیزدهم یکهزار 356کارت چرا تا کنون صادر شده که در 50سال گذشته به طور متوسط 240کارت صادر شده که این امر نشانگر توجه دولت سیزدهم به عشایر و دامداران است

وی گفت : از ابتدای سال تا کنون 3تن انواع بذرنظیر ماشك ، اسپرس، شبدر ، درمنه... در بین مرتعداران استان توزیع شده است.

پیرزادیان به اجرای 400هکتار عملیات اصلاحی، احیایی پیتینگ وكنتورفارو طرح مرتعداری در مناطق ، ابو غویر و چم هندی شهرستان دهلران اشاره کرد گفت :یکی از مزایای خوب این طرح ها در مراتع استان سبب بهبود وضعیت معیشت، اقتصاد و ثبات شغلی بهره برداران است.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام بیان كرد: با استقرار این گونه ها وضعیت حفاظتی منابع آب و خاك منطقه بهبود و كاهش چشمگیری در كاهش اثرات گرد و غبار خواهد داشت.

پیرزادیان افزود : از مجموع 12هزار بهره بردار دارای کارت مرتعداری (کارت چرا ) تعداد ۲۷۸طرح مرتعداری به مساحت ۲۲۰هزار هکتار احاله مدیریت شده است .

وی ادامه داد: ذخیره نزولات ، تقویت پوشش گیاهی، ارتقاي وضعیت درآمد دامداران و ... از جمله اهداف است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار