مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور در بهمن‌ماه 1400 به گیلان که در قالب 86 طرح در موضوع تهیه و بازنگری و نیز اجرای طرح های هادی و بهسازی روستایی تعریف شده است به بیش از 70 درصد رسید.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 31 January 2024

 مهندس حامد دائمی درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان گفت: اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دور نخست سفر رئیس جمهوری یک مصوبه در قالب ۸۶ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال داشت که تاکنون از این مبلغ ۶۷۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی (۴۸۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی در سال ۱۴۰۱ و ۱۹۵ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه در سال ۱۴۰۲ ) تخصیص یافت. وی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته صرف اجرای ۸۶ پروژه شده است، بیان کرد: این طرح ها شامل؛ ۳۶ پروژه تهیه و بازنگری طرح هادی با تخصیص ۵۲۲ میلیارد ریال و ۵۰ پروژه اجرای طرح هادی و بهسازی روستایی با تخصیص ۶۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اظهار کرد: از این طرح ها ۴۴ پروژه شامل ۲۲ طرح تهیه و بازنگری طرح هادی و ۲۲ پروژه عمرانی اجرای طرح بهسازی روستایی آماده بهره‌برداری است. وی گفت : ۱۱ پروژه اجرای طرح بهسازی روستایی هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی، برای تکمیل پروژه‌های بهره‌مند از تخصیص اعتبار مذکور ۳۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال (برای پروژه‌های اجرای طرح هادی نیمه تمام) نیاز است. دائمی برای دور دوم سفر رئیس جمهور به گیلان عنوان کرد: پیشنهاد ما تخصیص و تامین یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال مبلغ باقیمانده از اعتبار سفر نخست رئیس جمهور برای تکمیل ۲۵ پروژه باقیمانده است. وی عنوان کرد: همچنین تلاش بر آن است تا اجرای ۱۲ پروژه جدید بازنگری طرح هادی روستایی و ۵۵ پروژه جدید اجرای طرح هادی و بهسازی روستایی نیز در قالب مصوبه‌ای برای سفر دوم ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار