با توجه به تمایل مالک برای در اختیار داشتن خانه ای کوچک و در عین حال دلباز که به بیرون متصل می شود، شرکت آرت-1 آرکیتکتس در نمای اصلی خانه یک درب شیشه ای بزرگ با قاب آهنی را به کار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 02 February 2024

 

عصر ایران - شرکت معماری آرت-1 آرکیتکتس وظیفه ساخت خانه ای سه طبقه در شهر توکیو، ژاپن را بر عهده داشته که عرض زمین آن تنها 4 متر است. این پروژه به نام "خانه سوبو 6" (6 Tsubo House) شناخته می شود و در ناحیه شینجوکو-کو قرار دارد.

خانه ای از جنس چوب نسوز

به دلیل شرایط باریک محوطه و نزدیکی به ساختمان های همسایه، این خانه باید به طور ویژه مقاوم در برابر آتش طراحی می شد. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم سازنده از یک روش ساخت و ساز سنتی شامل ساختار چوبی نسوز با استفاده از تخته های نسوز برای هسته ساختمان استفاده کردند.

به گفته تیم طراحی، به رغم شرایط سخت ساخت و ساز در محل، اما مالک اراده قوی برای زندگی در این مکان را داشت. بر همین اساس، خانه ای کوچک با یک درب بزرگ به سمت کوچه شکل گرفت.

خانه ژاپن

ویژگی های خانه سوبو 6

با توجه به تمایل مالک برای در اختیار داشتن خانه ای کوچک و در عین حال دلباز که به بیرون متصل می شود، شرکت آرت-1 آرکیتکتس در نمای اصلی خانه یک درب شیشه ای بزرگ با قاب آهنی را به کار گرفته است. این درب شیشه ای بزرگ نه تنها به عنوان ورودی اصلی خانه عمل می کند، بلکه امکان ورود نور طبیعی و گسترش دیداری فضا را نیز فراهم می کند.

پرده های بزرگ و کرکره های افقی به ساکنان خانه این امکان را می دهند که شرایط نور روز، گرما، و دید به فضای داخل را کنترل کنند. افزون بر این، از شیشه کم گسیل (Low-Emissivity glass) برای بهبود عملکرد عایق حرارتی استفاده شده است که شرایط نفوذ پذیری و حفظ راحتی در ماه های سرد سال را تضمین می کند.

در طبقه اول، یک اتاق نشیمن و آشپزخانه با آتریوم متصل به کوچه قرار دارند. با بالا رفتن از پله ها و عبور از حمام، فضا مانند یک کوچه به اتاق کودک، اتاق خواب و بالکن پشت بام ادامه می یابد. هر اتاق بدون جزء بندی است و هر قسمت را می توان با تغییرات در مواد و رنگ های مورد استفاده تشخیص داد.

از آهن نه تنها در نمای خانه بلکه به عنوان ماده ای برای ساخت پله ها و نرده ها در داخل نیز استفاده شده است. این در ایجاد وسعت و درخشندگی بسیار موثر بوده است.

مساحت خانه سوبو  6 برابر با 56.74 متر مربع است.

خانه ژاپن

خانه ژاپن

خانه ژاپن

خانه ژاپن

خانه ژاپن

خانه ژاپن

خانه ژاپن

خانه ژاپن

خانه ژاپن

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار