سرپرست پليس راه استان گفت: افرادي که از محل هاي غيرمجاز خطوط راه آهن تردد کنند در صورت وقوع حادثه مسئول حوادث رخ داده خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 01 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه پليس، سرهنگ "عبدالحسين زارع" اظهار داشت: رعايت موارد ايمني هنگام نزديک شدن به خط آهن و حريم آنها الزامي بوده و عبور کردن از روي خط راه آهن براي وسايل نقليه و عابران پياده در محل هاي غير مجاز علاوه بر اينکه ممنوع است عملي بسيار خطرناک مي باشد.

وي افزود: عبور وسايل نقليه نقليه موتوري و غير موتوري از يک طرف خط آهن به طرف ديگر آن فقط بايد در ‌گذرگاه‌ها و معابر مجاز انجام گرفته و از تردد در خارج از اين محل ها لازم است خودداري گردد در غير اين صورت فرد متخلف مسئول هر گونه حادثه و ايراد خسارت مي‌باشد.

سرهنگ زارع اضافه کرد: رانندگان وسايل نقليه در محل تقاطع راه آهن و محل هاي مجاز هر چند علامتي وجود نداشته باشد بايد به طور کامل توقف کنند و پس از اطمينان از بي خطر بودن معبر، از تقاطع بگذرند و چنانچه قطار نزديک باشد تا عبور آن نبايد از تقاطع عبور کنند.

سرپرست پليس راه استان ادامه داد: چنانچه عبور وسايط نقليه موجب خرابي يا انحراف قسمتي از ريل, خاکريز و ساير تأسيسات مربوط به راه آهن گردد راننده علاوه بر پرداخت جزاي نقدي مسئول جبران خسارت وارده نيز مي باشد.

وي تصريح کرد: اقدام به هرگونه عملياتي که موجب اخلال در تردد قطار و تخريب راه آهن گردد و يا درخت کاري، زراعت، ايجاد راه دسترسي، حفاري، ريختن زباله، نخاله، مصالح ساختماني و نصب و استقرار تابو يا هر چيز ديگري روي خطوط راه آهن و حريم قانوني آنها ممنوع است و مرتکبان علاوه بر جبران خسارات وارده و رفع موانع به حبس محکوم مي شوند.

زارع در پايان گفت: قطار براي توقف به مسافت طولاني نياز دارد و اين امکان براي لکوموتيوران وجود ندارد که سريع توقف نمايد و يا تغيير مسير دهد، پس لازم است ضمن رعايت فاصله از ريل از قرار گرفتن در مسير حرکت قطار اجتناب گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار