مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اینکه برخی خانواده‌ها چند میلیون تومان خرج کارهای بیهوده می‌کنند، اما 50 هزار تومان به مدرسه کمک نمی‌کنند، انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 20 October 2015
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اینکه برخی خانواده‌ها چند میلیون تومان خرج کارهای بیهوده می‌کنند، اما 50 هزار تومان به مدرسه کمک نمی‌کنند، انتقاد کرد.

سلیمان محبی در مراسم نمادین هفته پیوند اولیا و مربیان کرمانشاه، خانواده و مدرسه را دو نهاد اصلی و موثر در تربیت و رشد فرزندان دانست و تاکید کرد: اگر خانواده و مدرسه با هم انسجام داشته باشند و همدیگر را یاری کنند، می‌توانند دانش‌آموزان را به مسیر صحیح زندگی هدایت کنند.

وی اخلاق خوب و درس خواندن را دو وظیفه اصلی دانش‌آموزان بیان کرد و ادامه داد: مابقی مسائل در دل این دو هدف اصلی قرار دارد و دانش آموزان با محقق ساختن این دو هدف می‌توانند برای جامعه مفید باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست به هیچ وجه فرزندان خود را تحت فشار قرار ندهند و خواسته خود را به آنها تحمیل نکنند، بلکه به نیاز، علاقه، توانمندی و پشتکار فرزند خود نیز توجه کنند.

به گفته این مسئول، این فشارها گاهی دانش‌آموزان را به بی‌راهه می‌کشاند و آنها نمی‌توانند آینده خود را آنطور که دوست دارند، بسازند.

محبی در بخش دیگری از سخنان خود از خانواده‌ها خواست کمک حال مدرسه باشند و خاطرنشان کرد: متاسفانه ما فقط از قانون اساسی کشور رایگان بودن تحصیل را یاد گرفته ایم. تحصیل رایگان است، اما در برخی موارد امکانات جانبی آن هزینه دارد.

وی اظهار کرد: متاسفانه خانواده‌ها حاضرند چند میلیون تومان برای کارهای غیرضروری خرج کنند، اما 50 هزار تومان برای کمک به مدرسه در طول سال پرداخت نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی کرمانشاه رقم پایینی نسبت به مدارس مناطق دیگر دریافت می‌کنند، عنوان کرد: شهریه برخی مدارس تهران به 12 تا 13 میلیون تومان می‌رسد، اما در کرمانشاه شهریه مدارس غیردولتی 1.5 میلیون تومان است و در دبیرستان‌ها به دو میلیون تومان می‌رسد.

محبی معتقد است: اگر خانواده‌ها مدرسه را کمک نکنند مدرسه زمین‌گیر می‌شود و باید با حداقل‌ها دانش‌آموزان را اداره کند.

وی در ادامه تعامل خانواده و مدرسه را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و افزود: امروز دنیا تغییر کرده و ما نمی‌توانیم ایران را از تکنولوژی‌ها دور کنیم، بلکه باید فرزندان خود را در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه کنیم و نسبت به آسیب‌های موجود آگاه سازیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست با فرزندان خود دوست باشند تا آنها بتوانند مسائل خود را با والدین بدون اینکه ترسی داشته باشند در میان بگذارند، زیرا پنهانکاری بسیار خطرناک است.

محبی در ادامه از پیشرفت‌های خوب آموزش و پرورش کرمانشاه در حوزه‌های علمی، هنری، ورزشی، قرآنی و ... خبر داد و خاطرنشان کرد: حتی دانش‌آموزان ما در برخی رقابت های بین‌المللی هم مقام کسب کرده اند.

وی توانایی‌های دانش آموزان کرمانشاه را نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر بالاتر دانست و عنوان کرد: باید قوی تر از استان‌های دیگر ظاهر شویم و پشتکار داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان توصیه‌ای هم به معلمان داشت و از آنها خواست از کم کاری پرهیز کنند و یادآوری کرد: درست است که حقوق معلمان کم است، اما این را باید به گوش مسئولین برسانیم، نه اینکه با کم کاری سرکلاس جبران کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار