معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: نگاه و رویکرد اصلی دولت سیزدهم اجرای طرح‌های زیرساختی و محرومیت‌زداست.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴ 03 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امشب در آیین افتتاح سردخانه ۴۰ تنی شهرستان سربیشه در شهر درح اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۹۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۸ هزار و ۶۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۷۹۶ پروژه ۱۴ هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان عمرانی و زیرساختی است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع پروژه‌ها، ۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان کلنگ زنی بوده است، گفت: ۷۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که ۷۶۵ پروژه عمرانی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: طی دو سال گذشته تاکنون ۵ هزار و ۸۷۰ پروژه با اعتبار ۱۵۱ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شده که ۵۵۵ پروژه کلنگ زنی شده است.

عباس‌زاده به تامین زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های اساسی از قبیل آب، برق، گاز و مخابرات از ضروریات و رویکرد‌های دولت است که برای جذب سرمایه‌گذاری در شهر‌ها و روستا از اولویت‌های کاری ما است.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان با ۸ هزار میلیارد اعتبار یکی از ابرپروژه‌های دولت بشمار می‌رود، بیان داشت: این پروژه با سرعت و قوت در حال انجام است و تا سال آینده گاز به نهبندان خواهد رسید و وعده ولت محقق خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان نیز یکی دیگر از پروژه‌های کلان و ملی دولت است که با جدیت در حال اجراست و تا پایان دولت خبر‌های خوبی از این ابرپروژه خواهیم شنید.

عباس‌زاده به پروژه عظیم راه آهن چابهار مشهد اشاره کرد و گفت: به سرانجام رسیدن این طرح یکی از رویا‌های مردم استان است که در این دولت در حال اجراست و تمامی قطعات مربوط به استان به پیمانکار واگذار شده و تجهیز کارگاه‌ها انجام و با سرعت در حال انجام و ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار آن از محل تهاتر نفت تامین می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار