کد خبر: ۱۱۵۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 06 February 2024

حامد دائمی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با بیان اینکه در راستای عمران و آبادانی و خدمت رسانی به روستاها در ایام الله دهه فجر امسال ۸۳ پروژه اجرای طرح هادی روستایی را با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان در ۱۷ شهرستان افتتاح کردیم، گفت: این پروژه ها شامل ۴۴۵ هزار مترمربع آسفالت معادل 101 کیلومتر، ۲۰۰۰ متر طول جوی و جدول، ۱۰۰۰ مترمربع سنگفرش و ۸۵۰ متر طول دیواره حائل سنگی است.
وی یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک را مبنی بر صدور سند مالکیت روستایی دانست و اظهار کرد: تاکنون 165 هزار و 838 جلد سند در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان تحویل داده شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه از هفته دولت تا دهه فجر امسال 3600 جلد سند مالکیت روستایی صادر کردیم، افزود: طی یک سال گذشته ۶۲۹۷ برگ سند مالکیت روستایی و ۱۳۷۷ برگ سند مالکیت شهری صادر شده است.
دائمی با اشاره به تغییر روند طرح نهضت ملی مسکن در سال‌های ۱۴۰۳-۱۴۰۲، عنوان کرد: تامین زمین در روستاهای حریم شهرها و واگذاری آن به متقاضیان واجد شرایط در دستور کار قرار دارد که در این راستا اقدام به شناسایی 400 هکتار زمین کردیم؛ از این میزان، 145 هکتار در شورای مسکن استان مصوب دارد و برای 100 هکتار آن در شورای برنامه ریزی و توسعه مصوبه گرفتیم که از طریق سامانه «تم» واگذار می شود.
وی از افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: سهمیه گیلان در سال گذشته 7000 مورد بود که در سال جاری به 11 هزار مورد رسید و به بانک های عامل ابلاغ شد.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از شناسایی 19 هزار متقاضی در قالب مسکن خودمالک طی سال های 1402-1401 خبر داد و بیان کرد: 18 هزار و 882 متقاضی را به بانک ها معرفی کردیم و در حال حاضر 4150 واحد به مرحله بهره برداری و افتتاح رسیده است.
دائمی در ادامه از تخصیص اعتبار 55 میلیارد تومانی طی سه سال گذشته جهت بازنگری طرح هادی روستایی خبر داد و تاکید کرد: تهیه و بازنگری طرح هادی در بالغ بر 400 روستای استان در حال انجام است.
وی همچنین از رشد فزاینده تخصیص قیر رایگان به استان گیلان خبر داد و گفت: 141 میلیارد تومان اعتبار در سال 1400 و 268 میلیارد تومان در سال 1401 برای قیر رایگان تخصیص داده شد؛ در راستای آسفالت راه روستایی استان در سال 1402 نیز تاکنون 152 میلیارد تومان قیر در فاز اول مصوب شده که برای 23 میلیارد تومان آن تعریف پروژه و انتخاب پیمانکار را انجام دادیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار