کد خبر: ۱۱۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 20 October 2015

نتیجه تصویری برای یعقوب مزرعه لی ب

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: درسال جاری مبلغ 269 میلیارد تومان از مودیان مالیاتی درآذربایجان غربی وصول شده است که با این رقم میزان تحقق مالیات دراستان 84 درصد بوده است درمقایسه با رقم 320 میلیارد تومان درآمد مالیاتی که دولت برای آذربایجان غربی تعیین کرده بود.

یعقوب مزرعه لی با اعلام اینکه رقم کشوری تحقق درآمد های مالیاتی 82 درصد است افزود: در این خصوص بیشتر از میانگین کشوریعمل کرده ایم باذکر این نکته که نسبت به سال گذشته نیز 16 درصد پیشرفت داشته ایم که اجرای طرح جامع مالیاتی از عوامل مهم این افزایش بوده است.

وی تصریح کرد:از رقم وصولی مالیات در استان 184 میلیارد تومان در بخش مالیات مستقیم و85 میلیارد تومان دربخش مالیات غیر مستقیم یامالیاتارزش افزودهبوده است که در مجموع مالیات مستقیم 68 درصد ومالیات غیر مستقیم 32 درصد از کل درآمد مالیاتی استان را شامل شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بابیان اینکه درسال جاری آذربایجان غربی در زمینه دریافت اظهارنامه های مالیاتی رتبه ششم را درکل کشور داشته است افزود:با همکاری رسانه های گروهی وانتشار 5 فراخوان در استاندر شش ماهه سال جاری 106 هزار 200 اظهارنامه مالیاتی در استان دریافت شده است.

مزرعه لی با اشاره به این نکته که عوارض اخذ شده منبع خوبی برای تامین اعتبار شهرداریها ودهیاریهاست افزود:این توزیع براساس جمعیت اختصاص می یابد ودر شش ماهه نخست سال جاری 62 میلیارد تومان به شهرداریها ودهیاریهای استان اختصاص یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: از مبلغ عوارض ارزش افزوده یک درصد نیز به بخش سلامت ودانشگاه علوم پزشکی اختصاص می یابد که برهمین اساس امسال 852 میلیون تومان در این بخش توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار