مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت : تا پایان فروردین ماه کاشت ۶ میلیون اصله نهال در گونه‌های جنگلی و بیابانی در عرصه‌های تعیین شده انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ 12 February 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ پیرزادیان بیان داشت : طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور دارای الزام‌های قانونی برای تمام دستگاه‌ها و با هدف افزایش سرانه فضای سبز و توسعه اراضی جنگلی است که طی یک دوره ۱۰ ساله میزان اراضی جنگلی از ۰/۰۱۷ هکتار به ۰/۰۲۵ هکتار افزایش یابد.

وی افرود : حدود ۲ سال پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل کارشناسی و انجام یک تعهد به مقام معظم رهبری و فرمایش آن حضرت، که اگر هر ایرانی ۳ اصله درخت، در طول سال بکارد به مدت ۴ سال، اهداف یک میلیارد درخت در کشور محقق می‌شود.

پیرزادیان ادامه داد :  طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور دارای الزام‌های قانونی برای تمام دستگاه‌ها و با هدف افزایش سرانه فضای سبز و توسعه اراضی جنگلی است که طی یک دوره ۱۰ ساله میزان اراضی جنگلی از ۰/۰۱۷ هکتار به ۰/۰۲۵ هکتار افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد : بیشترین نهال استان در شهرستان‌های ایوان، دهلران و مهران تولید می‌شود و البته با هدف مهار بیابان‌زایی نیز ۲ نهالستان در دهلران و یک نهالستان در مهران هم فعالیت دارند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار