کد خبر: ۱۱۵۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ 12 February 2024

ایرنا فرماندار کنارک در همجوار سواحل مَکُران گفت: ستاد مدیریت بحران این شهرستان به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و کاهش خسارت‌های سیل و بارندگی‌ها در وضعیت آماده باش قرار گرفت.

عبدالغفور حوت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی در سطح زرد درباره بارندگی پیش بینی شده، ستاد مدیریت بحران شهرستان شامل دستگاه‌های خدماتی و امدادی برای پیشگیری از وقوع یا امدادرسانی در حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: تمام مدیران تا پایان بحران در شهرستان حضور و تمامی مرخصی و ماموریت مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو و بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی به مردم و جهادکشاورزی اطلاع رسانی به کشاورزان را در دستور کار خودشان قرار دهند.

فرماندار کنارک گفت: همچنین تمامی صیادان از رفتن به دریا تا اطلاع بعدی خودداری و شیلات جهت اطلاع رسانی تمامی قایق‌ها در سواحل این شهرستان را به جای امن منتقل کنند.

وی ادامه داد: دریابانی و اداره شیلات شهرستان به منظور حفظ ایمنی اهالی صیادان تا اطلاع بعدی از ورود هر شناور به دریا جلوگیری کنند.

حوت خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی با همکاری شرکت های خصوصی مستقر در کنارک نسبت به ارسال دستگاه‌های لجستیک به مناطق مورد نیاز شهرستان اقدام کنند.

وی تمهیدات لازم و اطلاع رسانی توسط شیلات برای شناورهایی که در مسیر توفان احتمالی قرار دارند جای امن هدایت داده شوند.

فرماندار کنارک به ضرورت پاکسازی معابر، آبراهه ها و زیرگذرها قبل از شروع باران توسط شهرداری تاکید کرد و افزود: آموزش پرورش و ورزش جوانان مدارس و سالن‌های ورزشی را در مواقع بحرانی و اضطراری آماده کنند.

وی افزود: اداره صمت و غله نسبت به آمادگی نانوایی سطح شهرستان برای تامین نان در مواقع بحرانی برای شهروندان اقدام کنند.

حوت بیان کرد: در صورت بارندگی شدید نسبت به غیری حضوری مدارس شهرستان با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش تصمیم گرفته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار